Hvilket produkt har du? x10?
Portisen i dag, takk til Sotkamo Silver.
(Tatt gevinst av 50% av posisjonen)
First opp ca 30%
Hvor ser du det?
Den handles i Frankfurt
For de som har lyst til å gå inn i sølv, men føler at kursen «har løpt fra dem» finnes det muligheter.
Yamana Gold, som også kan kjøpes i Frankfurt, produserer vanvittig med sølv.
Over 10 mill unser i 2020
Kursen er ned for året.
Verdt å høre for de som vil inn i sølv.
Det er IKKE nok sølv i verden om alle ber om fysisk levering
Hvorfor så mye? Er det relatert til pågående tvist i Mexico?
Flere ting
Skattetvist
Fått kostnader ned til 15$ pr unse
Eric Sprott er med på laget
Varslet utbytte
Høy andel short
Mesteparten av inntekter i sølv. Det var 60%, nå vil det øke til 70 med denne prisen.
Gode drillingresultater mtp utvidelse/forlengelse av eksiterende gruver.
Skal man satse på sølv er det vel bedre å kjøpe fond/ETF som eier sølv og ikke en produsent som kan gi ekstra risiko?
Er ikke helt enig.
Når sølvprisen stiger, så stiger som regel kursen til miners med det doble av sølvprisen.
Dessuten har vi med ekte sølv å gjøre, ikke papir.
Jeg tenker også det. Alle disse mining selskapene legger på ekstra risiko etter mitt syn.
Hva er gode ETF som eier fysisk sølv?
Det finnes også ETFer og fond om man ikke vil ha risiko mot et selskap. Ville i hvert fall satset på en av de større gruveaksjene og ikke små spekulative.
Kan også ta 50/50 råvare og gruver f.eks.
Jeg tok SLV. Men mange mener at selv de fondene som eier sølv egentlig ikke er nok sølv.
Akkurat dette er interessant. Disse fondene som skal være backet av fysisk sølv må jo handle inn (eller selge) fysisk sølv utifra verdien på fondet hvis jeg har skjønt dette korrekt.
Må nå skrikes det jo all over the place at det knapt finnes fysisk sølv, kun papir sølv.
Så dette skalerer ikke. Spesielt siden industrien skriker etter fysisk sølv.
Nytter ikke lage sol paneler med papir sølv, eller fylle safen med “I owe You” lapp isteden for fysisk sølv.
Nå skal jo alle fylle madrassen sin med fysisk sølv i tillegg så hva da?
Om du leser TOS nøye, så ser du at de ikke egentlig må det.
Samtidig havner de i total kræsj, kjører de bare forcemajor og løser ut alle som har eiendeler.