Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Sprott har en ETF. PSLV
Han kødder ikke med inventaret.

1 Like

Men du må skille litt snørr og bart. At forhandlerleddet går tom for inventory betyr vel ikke at det ikke finnes sølv i markedet for proffer?

2 Likes

Denne er fra 2016 . Interessant å se hva de sa den gang

4 Likes

Dette bør ikke bli et problem før folk kjøper fond hvor de kan løse ut sin sølvandel.
og folk faktisk begynner å løse ut sølv.

1 Like

Det kommer jo an på risikoen du er villig til å ta. Eier selv tre sølvgruver, de går langt mer enn fond når sølv stiger.

2 Likes

Eier du 3 sølvgruver?? :flushed:

image

3 Likes

Spørsmålet er vel om industrien, sølvsmeder osv bygger opp lager når de ser prisutviklingen

1 Like

Snakket med Tavex, de hadde EKSTREMT stor pågang på bestillinger og mail. Så mega backlogg der.

3 Likes

Opp 40% i premarket! $AG

2 Likes

Saaaatan :star_struck::star_struck::star_struck:

Tipper AuAg silver bullet legger på seg litt i dag :slight_smile:

1 Like

Nei jeg skjønner jo det. Satt det litt på spissen. Men etterspørselen etter fysisk sølv er tydeligvis høy. Er det ikke derfor sølvprisene spås opp?

Det øyeblikket en husker at det ble kjøpt 15 kg sølv tilbake i 2016… :sweat_smile: :man_shrugging:

Så får vi se om det blir en “GME”-effekt utav dette denne gangen også :laughing:

:star_struck: :chart_with_upwards_trend: :rocket:

3 Likes

Screenshot 2021-02-01 at 10.46.13

1 Like

Noen som vet om en Bra sølvticker på DNB ?

1 Like

satt nettopp og kikket på en " WisdomTree Physical Silver"(tysk :de:) hos Nordnet.

Interessant, han hevder i videon at sølvet er shortet mye mer enn GME / 140%

14:22 silver is WAY BEYOND that

1 Like

Markedet for sølv er jo også MYE større enn en enkeltaksje på Russel 2k.
Problemet for sølv er derivatmarkedet. Dersom folk ikke selger opsjonene før utløp og krever fysisk levering får jo utsteder et problem. Men de gjør nok som @Evilfreud sier og kjører en Force Majeure. Dette scenariet minner mer og mer om HUNT brothers scenariet - spørsmålet er om folk er disiplinerte nok til å holde. Ser FMV har falt tilbake -5.5% fra intradag høy nå.

140% av hva?

Er dette innafor av Nordea? Tvinger meg til å selge bullx12en min i sølv. :sleepy: