Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Velkommen til Tekinvestor !

Okay takk for info og kjempeanalyse ! :partying_face: skal huske å tagge deg på 100+ så kan vi ta en kaffe :slight_smile:

5 Likes

Ja det er helt latterlig pump, unormalt til å være sølv. Men sølv er fysisk vare. Det er ikke like lett å manipulere fordi noen må flytte faktiske varer rundt omkring.

3 Likes
5 Likes

Beste julegaven dette her :santa::gift::christmas_tree:

3 Likes

Vent til vi runder 75 før jul! ;p

3 Likes

Jaja, jeg liker både sølv, gull og bitcoin, men når folk skriver slik som den tweeten der så tilsier erfaring at man ofte er på toppen. Men vi får se🤙

1 Like

Men den tweeten har ikke feil. Og den gjengir bare info som JPM selv har annonsert idag. At de er gått fra short til Long.

Noe drar prisen, så får vi se hva den ender på.

1 Like

Dette er ikke et vanlig brudd opp. Dette er et brudd opp av en 45 års cup and handle. Bruddet var på 50 dollar. Da er ikke 64 i kræsjområdet… ja det kommer brutale dips underveis, men dette er langt fra slutten. Enda…

6 Likes

Sølv er som kjent den originale shitcoin, og shitcoins kan for all del pumpe som bare juling. Blir bare alltid skeptisk når “alle” plutselig er superbullish når det har vært bullmarket i sølv i over 2-3 år.

Hvem er alle ? Vi på tråden her ? Jeg tok tempen på gull og sølv på tekinvestor og estimatene er under 10 % eksponert. Har taxisjåføren din snakket om sølv ? Naboen som ikke investerer ? Nei nettopp.

Sølv er et lite marked. Det vi ser nå er fondene. Store investorer, og bankene som eksponerer seg. Retail kommer inn på slutten som vanlig. Sannsynligvis på 100+

10 Likes

Tror også noen glemmer at sølv er innsats i industrien, og det er jo litt av der greia ligger. Det har i mange år blitt utvunnet mer sølv enn man bruker. Og bruken øker ganske greit.

4 Likes

Og for industrien har det fint lite å si om sølv koster 25 eller 75, for de fleste formål

3 Likes

Du mener vel Mindre…

Sølv er den nye energien og det er mye mindre av den en olje og gass, og absolutt ingen alternativer enda.

Solceller og batterier må ha det og alt elektronikk , datasenter . Nei dette blir kjempe bra. Sitt helt stille i båten.

Bestilte balkong nå (skal kalle den sølvutsikten) så må kanskje selge noen prosenter for og dekke inn den :joy:.

(Meg og Karius som sitter heeelt oppe i hjørne tanna)

5 Likes

Mange snakker om dagens EV og sølv. Glem det!
Neste generasjons batterier er Solid State Battery. SSB
Da snakker vi et HELT annet sølvforbruk.
Google it!

1 Like

Nei nå må du fortelle oss :wink:

Jeg trodde du mente at det var mye behov for sølv som kommer til å falle bort jeg, så satt og googlet etter hvor mye etterspørsel som kunne falle bort, fordi det kom nye ting inn.

Men du mener det helt motsatt? Mye av sølvet i dagens elbiler er jo uansett ikke i selve batteriene leser jeg, men i alle mulige kontakter og koblinger og whatnot.

1 Like

Solid-State EV Batteries Could Drive Silver Demand: How to Invest.

3 Likes

Vi snakker 20x fra dagens forbruk

Impact on the Silver Market

• Massive Demand : Each SSB could require over a kilogram of silver, creating enormous demand.
5 Likes

Alt er under kontroll, det er ingen brann. Det er heller ikke amerikanske stridsvogner i Bagdad.

Comex Silver Futures Alert

Comex raised margin requirements by 10% on Silver Futures Contracts.
effective Friday December 12, 2025

3 Likes

Så the big short idag, var noen punkter der rundt rating byråene og hvordan de ikke nedgraderte ting som fikk meg til å føle litt på sølvmarkedet, kanskje ingenting.

Vi får se om det forsetter oppover.

1 Like