Hvis noen kommer over gode kandidater av silver miners, så gjerne del de her. Jeg dropper AuAg fond og kjører selvstendig opplegg. Siste kjøpet mitt nå er Aftermath Silver Ltd. Dette er high risk da, junior miner. Men ble tiltrukket av sølv og mangan i samme pakke her faktisk.
Kom over denne. Bedøm selv. Allerede gått mye som så mange andre.
(Interessant backing. Blant annet Gina Rinehart, en av Australias rikeste)
Det er merkelig hvordan man blir utålmodig med sølv og tenker at nå har prisen sløvet lenge nok rundt 90, kom deg videre til over 100 liksom!
Så ser jeg på prisstigningen siste mnd, 40% 
Miners trenger litt tid å ta igjen sølvprisen 
Jo lenger vi vaker over 90, jo bedre ser auag SB investeringen ut🥳
Jeg forstår tankegangen med å lage sitt eget “fond”.
Men om det har allverdens for seg, vet jeg ikke. Når det blir betalt ut utbytte i f.eks. AuAg Silver Bullet, så vil det automatisk bli re-investert i fondet, som da stiger i verdi. Du får altså ikke utbytte, men fondsandelene dine blir mer verdt.
Så kan du eventuelt selge litt av avkastningen og ta ut dette, dersom du ønsker deg “utbytte”.
Man sparer forvaltningskostnader da, men det krever samtidig at man følger mer med og forvalter egen portefølje litt mer aktivt.
Jeg har valgt å investere i Hycroft Mining og Sprott Inc. denne uken. Selv om Hycroft har gått mye, så virker caset vanvittig spennende og det føles ikke feil å sitte i samme båt som legenden Eric Sprott. 
Begge har gitt meget hyggelig avkastning bare på en knapp uke.
Ser ut som miners har fått opp dampen etter «fadesen» i går. Mange opp fine 5% nå 

Voldsomt til oppgang i dag 

Pan American Boys +7.5%
De andre store i fondet 8-12,%
Lov å ta seg et glass i morgen kveld for alle som eier AuAg fondet💯
Gikk fra fond til enkeltaksjer for å lettere klare å selge ved behov.

Helt ok dag 
Skal nedsalget komme i dag ELLER skal vi helt bakerst i vinskapet og feire det mest magiske som kan skje .100
Jeg kjøpte jo når sølv var 100-1 for og bytte inn til gull når det ble 50 til 1 . Nå er vi jo der. Men skal en vente til 30 til 1 eller 25-1 . ?
Så var det jo gull da. Det stiger jo enormt og fortsetter bare opp og nå nærmer Vinod en 5000. Med trump tror jeg ikke det stopper og da stopper vel ikke sølvet heller.
Så what to do?
Jeg tror jeg skal veksle inn 50-sølv mynter til 1 gull mynt. Så hvis noen vil kjøpe 40 stk philharmonic forseglet bokser så send en pm (nb har fått innbytte på 976(så bud må være over 4 siffer) (har og 9 unce OL sølv sett i tre eske så det blir 49 totalt.)
Svarer på mitt eget spørsmål her. BullionVault har en god varselfunksjon som foreløpig ser bra ut. DN sin suger, så har vi fått det bekreftet.
Oppdatering til oss som har fysisk sølv:
Det er 0 problem og selge sølv på Finn til over spott.jeg la urinen unce philharmonica og 10 min etterpå var det 5 stk.
Så da blir det og selge ned litt og kjøpe gruver (litt samme som Rick Rule gar sagt)
Ser de fleste sidene som kjøper sølv gir rundt kr 22kr pr g for 999 sølv. Slik jeg forstår det er spot på rundt 31kr.
Noen som vet av et sted man får bedre pris?