Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

De la ut 60 tuber på mandag til spot+26% nå er det 6 igjen. Tydelig at flere begynner å skjønne hva sølv er.

2 Likes

Eagles selges alltid langt over spot.

1 Like

Skjønner ikke noe jeg nå. Siste oppdatering 16 januar. Mandag og tirsdag har vært kanondager for miners. Ser på nordnet nå at det hentydes røde tall i dag også. D kan vel ikke være mulig hvis vi skal få oppdatering fra mandag og tirsdag i dag. Har jo vært 2 dritbra dager for miners

1 Like

Snakker du om AUag nå?

Kursen oppdateres ikke når USA eller Sverige er stengt.
USA var stengt på mandag. Som betyr at det ikke var handel på mandag og kursen ikke ble oppdatert tirsdag fordi det som oppdateres tirsdag er de tsom skjedde mandag.

Siste kurs er fra fredag.

NAV Jan 16th 2026 | Share Class B 46.10 (EUR) | Change +2.10%

Men vi får oppdatering idag med alle endringer.

5 Likes

Prisen du ser er historisk. Når du handler, vet du ikke prisen før NAV er satt. Nå viser den 16. januar. Selger du før fristen i dag, får du kursen som settes når markedene stenger i kveld. Du selger ikke for prisen du ser på skjermen, og får vite hva du fikk først i etterkant.

2 Likes

Jeg tipper 4-5% stigning i går, blir oppdatert i løpet av dagen

2 Likes

Hecla er en monsteraksje

5 Likes

Er fan av Pan American og First Majestic fremover. Men ja, Hecla har vært grei også :smiley:

2 Likes

Kom i går etter stengetid

Ser ikke mørkt ut akkurat

Edit
Tar et veldig røft estimat for Q1.

Gull 725.000 unser /4 =181,250 unser x 4.700$ = 851.865.000$

Sølv 26 mill unser /4 =6.5 mill unser
6.500.000 x 95$ = 617.500.000$

Totalt 1.469.365.000 revenue i Q1

Så med dagens priser og utgifter vil kassa vokse med 1 milliard $ pr kvartal, minst

Med dagens inntjening og en PE på 10, skal kursen i ca 100$ USD (ikke CAD). Opp fra dagens 60

5 Likes

Blir gigantiske utbytter her da

2 Likes

Hvorfor deler du antal unser på 4?

4 kvartaler pr år

Takk, gir mening :wink:

Jeg tror fortsatt ikke markedet er i nærheten av å forstå hvor mye penger de kommer til å svømme i om sølvprisen holder seg på disse nivåene :sweat_smile: en annen ting er vel at mye av oppgangen disse selskapene har hatt siste året handler også om fjerning av risiko da en del var presset med spot ned på lavt 30 tall.

Så med utgangspunktet i at økningen siste året også er drevet av overhengende risiko, tror jeg ikke man har på langt nær priset inn resultatene økningen i spot kommer til å skape :rocket:

3 Likes

En liten xfaktor bare hvor mye produksjon som er solgt allerede på gunstige nivåer for kundene. Blir spennende å høre q4 tall

4 Likes

For ikke å snakke om hvor sinnsyke summer det vil dreie seg om dersom sølvprisen stabiliserer seg på et nivå på $150+. (eller det dobbelte av det, som spås enkelte steder)

Da er det bare å spikre seg til masta og bli med på en eventyrlig reise.

1 Like

Har sågar hørt og lest diverse steder opp i mot 5-600 usd.
Tror d kan være lurt å følge med på GSR.
Nå vaker vi vel rundt 1:50
Kommer vi ned mot 1:30 så bør man begynne tenke. Rally og 1:20 så er jeg ute tenker jeg.
Sitter nå bare å venter på at Pho skal bli godkjent. Da skal jeg lage mitt eget fond av gruveaksjer å suge mest mulig ut av det

1 Like

$500, så kan jeg pensjonere meg tidlig. :sunglasses:

Men hvor skal man putte gevinsten? Kan jo være et resultat av at fiat-valuta har krasjet fullstendig.

Kjøpe eiendom? :man_shrugging:

Gull….
Beste valutaen for tiden

2 Likes

Har også vært inne på tanken å lage mitt eget fond med gruveaksjer for å få utbytte.
Ser utbytte nå er ikke allverden, men det må jo øke kraftig snart.