Ser at Wisdom Tree har physical silver ETF
Noen som har vært borti den leverandøren?
De pleier å ha bra ETFer, men les prospektet for de har garantert ikke 1:1 dekning.
Jeg brukte litt AI og gravde igjennom prospektet, prøvde å lese manuelt men orka ikke.
Svaret fra supergrok.
The WisdomTree Physical Silver securities (ticker: PHAG, ISIN: JE00B1VS3333) are fully physically backed ETCs, meaning the issuer holds allocated physical silver bullion in custodian vaults equivalent to the aggregate Metal Entitlement of all outstanding securities (no leverage or fractional reserve). The Metal Entitlement represents the amount of silver backing each individual security, which started at 1.0 troy ounce at launch in 2007 but is reduced daily to account for the management fee (0.49% per annum). As of January 20, 2026, the current Metal Entitlement is 0.912096038 troy ounces of silver per security. This can be verified and tracked daily on the issuer’s website (https://www.wisdomtree.eu/en-gb/pricing/wisdomtree-metal-securities-limited).
Jeg er dog litt skeptisk for SLV har bare 49,99% dekning resten kan være papir.
Takk, tror jeg holder meg til det aug miners fondet jeg da
Gravde litt mer,
Yes, I am 100% sure. The WisdomTree Physical Silver ETC (PHAG) is fully backed by physical silver bullion, held in allocated form (specific, segregated, and individually identified Good Delivery bars) by the custodian, HSBC Bank plc, in secure vaults. This is explicitly stated in the prospectus (e.g., pages 50, 68, and 72, which describe the backing as physical allocated bullion compliant with LBMA standards) and confirmed across the issuer’s official product descriptions and factsheets.
wisdomtree.eu +3
The prospectus and product details make clear that the silver is physical and not paper-based (e.g., no derivatives, futures, or synthetic exposure). While minor amounts may temporarily be held in unallocated form for operational reasons (e.g., during redemptions or for fractions less than a full bar, as noted on page 23 of the prospectus), this is still a claim on physical silver in the custodian’s possession and does not involve any paper assets or leverage. The total backing matches the aggregate Metal Entitlement of outstanding securities, with no fractional reserve or unbacked claims.
Så da ser det ut som det er fysks dekket.
Ok så da kan det kanskje være greit å ha dette fondet i tillegg til Aug fondet da😀
Skal nokk bli en MEGET god dag for AUAG fondet og andre anskuelser i gull/sølv i dag.
Yepp var bra oppbi går

Ja glere er opp 5-6% i førhandel i dag også
Men her er stigning fredag.
Og under / Yahoo finance er ytterligere opp 5-6% , så tror ikke oppgangen på 2% mandag var inkludert alt fra fredag og (det som kommer i dag) 6-7% til hadde vært 🥷🏻
Finnes det oversikt over hvor mye % sølv, gull, kopper det er i fondet totalt.
Hvilket fond?
Fredagens oppgang kom vel i går og gårsdagen skal komme i dag.
Slik har jeg forstått dette
Gårsdagen var vel stengt i usa
Ja men noen av aksjene handles både i USA og i Canada.
Er usikre hvor fondet eier dem.
Uansett oppdateres ikke nav og ingen handel når usa eller Sverige er stengt
322% opp i CAD på PanAmerican nå Boys 
Men Pan American Silver har mer å gå på 
Ser ut som ting vrir seg litt i dag. Miners opp, spot ned. Slik har det ikke vært på en stund.
Hørtes ut som et boyband fra 90-tallet😁