Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Boys Boys 100 Bucks
Både futures og spot

Sprett korkene!

Gratulerer :clinking_glasses:

7 Likes

For en ellevill reise :cowboy_hat_face:

3 Likes

Sølv 100 dollar talen.

Først må jeg bare få takke Donald Trump – for å ha skapt et slikt økonomisk sirkus at all frykt nå flykter fra dollaren og rett inn i edle metaller. Det er ikke hver dag en president klarer å være verdens beste markedsfører for gull og sølv.

Vi gjengangere her på TekInvestor sa jo at dette kom til å skje. Kanskje ikke så fort – men her er vi. Resultatet? Vi har festet så hardt at Vinmonopolet fortsatt lurer på hvor all årgangschampagnen ble av. Spoiler: den er drukket. Hele greia.

Og festen, folkens – den har bare så vidt begynt.

Takk til alle på forumet som har holdt motivasjonen oppe når det har ristet som verst. Vi går ikke for gull. Nei nei. Vi går for sølv.

100 dollar er bare starten. Hva blir det neste – 500? 1000?
Vel, la oss i det minste håpe på 500. For leverer sin del. :champagne::clinking_glasses: Skål.

7 Likes

Skal aldri kjimse av gikta til Mr. Oncoinvest :grin::+1::yen:

5 Likes

USA trenger gullpris på $184.000 for å kunne revaluere valutaen og gjeninnføre gullstandarden og slette all gjeld.

Nå er det riktignok ikke nødvendig å slette all gjelden, men å få den ned på et nivå som er bærekraftig. Ned til f.eks. 70% av dagens nivå, og da holder det med gullpris på «bare» ca. $50.000. :sweat_smile:

Da kan vi sølvgutta snakke om gold-silver ratio…

1 Like

Hva sier gikta Mr. Oncoinvest, klarer vi 102 i dag ?

2 Likes

IMG_3738

11 Likes

Ekstremt selgers marked nå. Da ble noe unce til solgt for 1075. (Jeg har alltid likt og kjøpe når ingen vil kjøper og selge når alle skal ha) så ble litt ekstra salg kan man si.

Men kjøpte jo litt fond da og brukte litt på :nerd_face: vin :wine_glass:. (Pensjons sparing)

2 Likes

I Nordea står det sist oppdatert 21.1

Og så passerte vi 102

3 Likes

Jeg skulle nesten ønske meg at det tok lenger tid😅 jeg opplever det som mer krevende å holde conviction når det er så bratt, vs om vi kunne brukt et par tre måneder😅

Spørsmålet nå er skal vi korrigere 20-30% ned fort, eller fortsetter dette mot 140-150 i 2026😅

4 Likes

Er nok mange som sitter på “gevinstsikring” knappen nå

1 Like

Jeg følger strategi og sitter rolig jeg altså, men bli jo litt bekymret for å ta feil for det neste året og gi bort en allerede god gevinst.
Jeg sitter hvert fall til selskapene i auag har rapportert på Q2👍

2 Likes

Har glatt råd til å sitte igjennom en korreksjon. Selv om det hadde vært artig å lettet litt før en korreksjon. Men hva om det ikke skjer. At den faller tilbake til 97-98 kan jo skje men ned mot 80 har jeg ikke noe tro på.
Gullet toucher snart 5000 så her er det bare å bli med

3 Likes

For min del er jeg fremdeles ganske lastet her og vurdere å kjøpe mere direkte i sølvgruver.
Er overasket over hvor lite vanlige folk på gata har fått med seg om sølv og gull pris. Står jo svært lite på finansavisen, e24 , dn, vg osv. Mere opplyst i andre land.
Tenker når naboene plutselig begynner å kjøpe sølv , så selger jeg:-)

3 Likes

Tavex betaler nå 1K :gift::rocket:

4 Likes

Jeg brukte noen timer i sted på å sjekke adoption i befolkningen selv. Og fant det samme! Google trends osv er selvsagt på oppadgående, men jeg tror også vi fortsatt er i early face og har ganske mye å gå på fortsatt.

1 Like

Det er også mitt inntrykk. Snakker med venner og bekjente og de bare måper når jeg forteller om avkastning siden april fjor

4 Likes

Det kan hende vi skal begge deler. :sweat_smile:

For min del er det helt uaktuelt å selge eller ta noe profitt nå.
Jeg skal minimum sitte til Q2 i Silver Bullet, og da snakker vi jo til over sommeren. Og når vi kommer dit er kanskje sølvprisen på $150+, og da blir jeg i alle fall sittende videre trolig gjennom 2027 eller lengere.

Men hva skal man etterhvert flytte over til hvis man skal re-allokere? Andre commodities? Kobber? Olje/gass?
Eiendom?

2 Likes