Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Hvorfor tror du at en så kraftig korreksjon kommer?
Eneste måten det skjer er vel ved kraftig dollar styrking, noen dumper ufattelige mengder sølv eller industrielle kjøpere slutter å kjøpe?

Hei hvordan går det?

Føler ikke du traff helt med det første innlegget ditt i sølvtråden.
Hvordan tenker du selv introen gikk?

4 Likes

Det er vel egentlig ikke noen annen grunn til at korreksjon skal komme, annet enn at det alltid har skjedd tidligere. Så, hvis historien gjentar seg, men det kan godt hende at det blir annerledes denne gangen.

Det mest sannsynlige slik jeg ser det er at noen større aktører vil manipulere/dumpe i stor stil.

2 Likes

Det må være lov å felle en liten tåre når jeg ser tilbake på sølvkjøp i 2013. 24$ per oz med dollarkurs under 6kr.

Må nesten slutte å fortelle folk at jeg eier sølv😳

9 Likes

den var på 109.99 :smiley:

Edit: Var faktisk over på 110.06! Bull Sølv på Nordnet har gitt 150% avkastning på noen dager. Så er spørsmålet om man skal ta sjansen på en liten bear post snart! :sweat_smile:

3 Likes

Sølv hadde kraftige korreksjoner på 70 tallet og selvfølgelig kommer det. Men prøve og time er enormt vanskelig. (20-30% var ikke uvanlig)

Ja alt er annerledes nå. Men 30 dollar vs 110 dollar er MYE og Fort.

Men sølv er jo ett bitte lite marked (som jeg har sagt før) så det og doble det fra 30 til 60 var enkelt. Men nå fra 60-120 skulle jo ta litt tid. Fra 120 til 240

Så at ting vil begynne og bremse og at vi har hatt tidenes rakett.
(Jeg har møtt mye folk og solgt litt fysisk i helgen og spør , har du kjøpt hatt sølv før. 3 av 3 så nei.) så vi er defentlig der alle skal ha. Da bør vi som går hatt enstund sikre litt ….

Hvis chat gbt er riktig så se under.

2 Likes

Her kommer fordelen med gruver inn. Ma trenger egentlig ikke at sølv går
Så sinnsykt mye mer, men at det stabiliserer seg. Er man inne nå da, vil avkastningen de neste årene være helt fabelaktig, og man vil nok også kunne se utbytteyields som gjør skamme på de fleste andre sektorer :clap:

6 Likes

De fleste gruvene har fortsatt bare priset inn maks 50$ sølv. 2026 blir en fest. Hang on

Jeg har nevnt Gary 100 ganger her. Repeterer igjen. Han er den med best trackrecord siste 3 åra

:point_down:

4 Likes

Ok silver close på shanghai.

8 Likes

Kinesisk nyttår om ca 3 uker. Det kommer nok til å bli tømt greit der borte fremover nå

Takk for tips, GyldeN.
Jeg har aldri sett noe på Gary Savage, men skal følge litt med på hva han sier fremover.
Ved første øyekast ser det ut som om han har litt sånn “Michael Oliver-argumentasjon”, hvor han ikke begrunner så veldig, men er svært påståelig og hevder at “sånn er det bare”.

Men har han en god track record, så veier jo det opp for det meste…

2 Likes

Jeg lytter definitivt mest til Rich Rule, innen metaller og mineraler.

Og Clive Thompson, men han dekker mye bredere enn kun precious metals. Aktiv både på YouTube og LinkedIn.

Noen som har tips om andre?

Herr Sprott er verdt å lytte til når han prater.

1 Like

Småpen stigning på First M i Tyskland

Edit
Noen som har vært borti disse luringene?

4 Likes

Jeg har hundrevis av dem.Betalte vel ca 130 kr stykket.Kjøpt hos Goldsource.

5 Likes

Legg gjerne igjen linker til intervjuer med disse gutta når dere kommer over.
Tusen takk :+1:

Og der har Avino aksjene mine 10 doblet seg.Happy days! :smiley:

11 Likes

Det er rått
Gratulerer!

Takk

Kjøpte sånne for mange år siden gjennom silverinvest.no