Endelig har auag silver bullet blitt tilgjengelig i DNB. Og jeg da tenkt å sette opp fast ukentlig sparing i det fondet. Men er det kanskje litt sånn at man er sent ute til festen nå eller? Jeg har fulgt med i lengre tid, men aldri tørt å satse pengene i dette. Men nå ser det bare laterlig å sitte på sidelinjen.
Det er ikke for sent. Miners lagger fortsatt på sølvprisen.
De som roterte fra sølv til miners nylig, var litt for tidlig ute. Inkludert Rick Rule.
Sprott Fysisk troner over miners i dag, og på fredag.
Faceripping rally dette ja
Så du ser at fondet auag silver bullet vil ha en fortsatt grei oppside? Jeg er noe frem og tilbake på om jeg skal fordele kjøpene mine utover eller om jeg skal bare gå inn med alt jeg hadde satt av for det i en slump. For det kan jo komme store korreksjoner.
Umulig å time fondskjøp. Bedre å kjøpe litt hver dag.
Det er sant. Inn med stort, så fordele resten utover året med jevne kjøp. Er det noen måte å kunne regne seg frem til en prosent stigning på dette fondet når resten av verden kommer etter med sparepengene sine? Det er jo ikke sånn at man har hørt “vanlige” folk snakke om sølv og gull fond.
Normalt ser jeg at dere er inne å oppdaterer på prisen som stiger. Men nå som det har steget 11% i dag er vel alle på akutten med hjertestopp😅
Normalt er vi raske med å oppdatere når prisen stiger, men etter dagens 11 % oppgang – og et par flasker Dom Pérignon 1988 – er pulsen høy og tastaturet litt tregere
Ingen hjertestopp, bare behov for en ekstra pust i bakken.
Om du har ett beløp klart du vil inn med ville jeg gjerne tatt litt hver uke i 6-12 uker, så får du kanskje med deg en korreksjon da de ikke har vart så lenge i det siste. Forsøk på objektivt råd i hvert fall, jeg hadde nok ikke greidd å la være å fylle på med det jeg greier umiddelbart selv.
Ellers begynner Q4 rapportene å dukke opp midt i Februar, tror egentlig de vil være såpass bra att minere kan gå greit i pluss selv om sølv er ned noen prosent.
Ja det var litt i den enden jeg tenkte. Går inn med x beløp nå, så fordeler ut resten på de antall uker du tenker. Så slipper jeg å sitte igjennom en mulig kjedelig periode med 20%minus.
Det er jo ikke som at dette går 100% de neste 30 dagene liksom
Kjøp gruver med alt du har. Skulle sølv prisene holde seg over 100 vil det bli enormt. En ser jo at gruver er langt bak.
Sølv + 280% gruver 240% burde bør 2x
Derfor tror ikke markedet dette holder.
De fleste av de store minerne og royalty-selskapene (de som f.eks. utgjør beholdningen i AuAg Silver Bullet) vil være ekstremt lukrative å eie fremover, selv med med en sølvpris på $70-80. 
Med denne sølvprisen ville jeg forventet tresifret avkastning i 2026 og minst ytterligere 50% i 2027.
Det gjenstår å se om dagens pris holder seg (eller øker ytterligere), men vi er pokker meg snart $50 over det som allerede så fantastisk bra ut. 
Dollar har vel falt litt også så fullt så ille er det ikke, men vi har ikke fått noe særlig meravkastning
Hecla pt +0,44% 

Der kom dagens angrep, kraftig var det også.
Greit med litt pusterom for kursen. Ser ut så den reagerer på støtten i området $108
Sølv er brutalt opp og ned……
Fortsatt 5% i dag 
Svake hender skal uansett ikke bli med opp til 180~ish