Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Ikke selg til Tavex. Du får 99% av spot hos Norsk Mynthandel.

1 Like

Snakket med tavex i går. Du får spotpris eller 1-3 % under om de ikke er 100%. Minus med tavex er at de ikke har forsikring på sølv sendt i post foreløpig. Norsk mynthandel har opptil 200 000, men med mulighet for å forsikre mye høyere summer med postleveranse

Og når sølvprisen går opp og ned med 10% daglig, syntes jeg det er litt leit å sende sølv i posten. Plutselig er prisen ned 10% dagen etterpå og man får ikke prisen man ønsket å selge på.

Men jeg skal sjekke ut Norsk Mynthandel. Opplevde at Tavex betalte spot til meg, da jeg solgte i høst:)

3 Likes

Mye mynter du skal selge? Ønsker muligens å kjøpe.

Jeg har rundt 70stk mener jeg:) Blanding av Britannia, Philharmonikere og noen småbarer (1oz) som minner om disse:
image

Alt kjøpt gjennom Tavex i sin tid. Bare send meg en melding ved interesse:)

2 Likes

Da er det en stor dag. Alt sølv og fond er nå tilbakebetalt over kost pris. Så nå er bare gevinsten igjen. :crazy_face:. Og kun 1/3 maks er solgt.

Helt sykt. Bare siste 200k som en gikk inn med før jul er opp over 40% på litt over 1mnd.

Føles godt og gevinst sikre. Jeg likte måte rick rule så det på. Med og selge 1/3 nå og gå glipp av 33% oppside men nå fjerne all nedside , det kan jeg leve med :+1:t2:.

Men frykt ikke har enda godt over 7 sifre beløp igjen :partying_face: i gruver og fond. Så har ikke mistet troen .

7 Likes

Tok en kjapp oppdatering på Pan American Silver via Grok. Bruker selskapets egne estimerte produksjonstall for 2026. Brukte da 115$ sølv og 5500$ gull.

2 Likes

Blir helt syke tall. Tror «konsensus» blandt analytikere lagger voldsomt (sammen med kursen).

Med PE 15 og 4 store på bunnlinja skal mcap opp til 60 store.
I såfall skal kursen opp med 122%

2 Likes

Don Durrett (GoldStockData.com) har en share price calculator for betalende brukere av nettsiden, og kalkulatoren tilsier USD 78.08/aksje ved sølv på 115 og gull 5500. Riktignok med 22 som multippel. Det vil si 197% oppside bare her.

Endeavour Silver Corp ser enda bedre ut: 335.7% oppside med 20 som multippel. Men hvis vi ser for oss noe høyere sølvpriser blir tallene helt ekstreme.

2 Likes

Det er bare å krysse fingerne for at sølv holder seg over 100$ i hele 2026. Blir spennende å følge også hvordan industrien påvirkes, og om de klarer å effektiv komme seg over på alternative løsninger og teknologi for å løsrive seg fra behovet for Sølv - selv om jeg tror det tar noen år

2 Likes

Største sølvsmelteren i kina betaler nå 132USD pr unse for varer å smelte.

5 Likes

Noen som har tanker om Coeur Mining. Guider 20 mill unser sølv i 2026. Ser kursen var 37 dollar i 2011, men har ikke sjekket om aksjeantall var annerledes da.

Noen som har vurdert Blackrock Silver Corp? (det har ingenting med kapitalforvalteren Blackrock å gjøre)
Eric Sprott er sterkt inne her også, og det gjør det automatisk interessant for min del.

Intervju med CEO i Blackrock Silver (fra 16.minutt)

Dropper 10 dollar der. Vet vi hvorfor?

Skjedd noe i hele valutamarkedet. Dollaren stiger.

2 Likes

Divergens mellom sølvpris og miners ble ennå mer ekstrem.

Tok litt hecla og coeur

1 Like

Kina viser vei, er kun trading dette. helt latterlig dog :smiley:

1 Like

Hva er grunnen til den massive nedgangen i dag?

Ja, sølvprisen stupte fra 122 til 108, men har tatt seg bra opp igjen og da burde miners gjort d samme.

Andre ting som leserne vet om?