Ikke selg til Tavex. Du får 99% av spot hos Norsk Mynthandel.
Snakket med tavex i går. Du får spotpris eller 1-3 % under om de ikke er 100%. Minus med tavex er at de ikke har forsikring på sølv sendt i post foreløpig. Norsk mynthandel har opptil 200 000, men med mulighet for å forsikre mye høyere summer med postleveranse
Og når sølvprisen går opp og ned med 10% daglig, syntes jeg det er litt leit å sende sølv i posten. Plutselig er prisen ned 10% dagen etterpå og man får ikke prisen man ønsket å selge på.
Men jeg skal sjekke ut Norsk Mynthandel. Opplevde at Tavex betalte spot til meg, da jeg solgte i høst:)
Mye mynter du skal selge? Ønsker muligens å kjøpe.
Jeg har rundt 70stk mener jeg:) Blanding av Britannia, Philharmonikere og noen småbarer (1oz) som minner om disse:

Alt kjøpt gjennom Tavex i sin tid. Bare send meg en melding ved interesse:)
Da er det en stor dag. Alt sølv og fond er nå tilbakebetalt over kost pris. Så nå er bare gevinsten igjen.
. Og kun 1/3 maks er solgt.
Helt sykt. Bare siste 200k som en gikk inn med før jul er opp over 40% på litt over 1mnd.
Føles godt og gevinst sikre. Jeg likte måte rick rule så det på. Med og selge 1/3 nå og gå glipp av 33% oppside men nå fjerne all nedside , det kan jeg leve med
.
Men frykt ikke har enda godt over 7 sifre beløp igjen
i gruver og fond. Så har ikke mistet troen .
Tok en kjapp oppdatering på Pan American Silver via Grok. Bruker selskapets egne estimerte produksjonstall for 2026. Brukte da 115$ sølv og 5500$ gull.
Blir helt syke tall. Tror «konsensus» blandt analytikere lagger voldsomt (sammen med kursen).
Med PE 15 og 4 store på bunnlinja skal mcap opp til 60 store.
I såfall skal kursen opp med 122%
Don Durrett (GoldStockData.com) har en share price calculator for betalende brukere av nettsiden, og kalkulatoren tilsier USD 78.08/aksje ved sølv på 115 og gull 5500. Riktignok med 22 som multippel. Det vil si 197% oppside bare her.
Endeavour Silver Corp ser enda bedre ut: 335.7% oppside med 20 som multippel. Men hvis vi ser for oss noe høyere sølvpriser blir tallene helt ekstreme.
Det er bare å krysse fingerne for at sølv holder seg over 100$ i hele 2026. Blir spennende å følge også hvordan industrien påvirkes, og om de klarer å effektiv komme seg over på alternative løsninger og teknologi for å løsrive seg fra behovet for Sølv - selv om jeg tror det tar noen år
Noen som har tanker om Coeur Mining. Guider 20 mill unser sølv i 2026. Ser kursen var 37 dollar i 2011, men har ikke sjekket om aksjeantall var annerledes da.
Noen som har vurdert Blackrock Silver Corp? (det har ingenting med kapitalforvalteren Blackrock å gjøre)
Eric Sprott er sterkt inne her også, og det gjør det automatisk interessant for min del.
Dropper 10 dollar der. Vet vi hvorfor?
Divergens mellom sølvpris og miners ble ennå mer ekstrem.
Tok litt hecla og coeur
Kina viser vei, er kun trading dette. helt latterlig dog 
Hva er grunnen til den massive nedgangen i dag?
Ja, sølvprisen stupte fra 122 til 108, men har tatt seg bra opp igjen og da burde miners gjort d samme.
Andre ting som leserne vet om?