Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Gruvene holder seg bedre enn sølvet

1 Like

Dette er vel storbankene som banker ned kursen og nuller ut alle sine kunder med girede bull posisjoner? De har jo full oversikt over hvor mye kundene sine har i gamet og kan time et “krakk” perfekt. De må trolig samarbeide sånn at det er Wall St mot Main street, og lovlig er det neppe, men lønnsomt ja.
Konspirasjonsteori foreløpig :money_mouth_face:

Trenger ikke å være så veldig konspiratoriske. Mange på longsiden er helt happy med å sikre hundrevis av prosent med gevinst når selloffen kommer, og andre på longsiden er leveraged i alle kroppsåpninger.

Ting vokser ikke inn i himmelen.

2 Likes

Trappene opp og heisen ned ……

Kommer nok en voldsom rekyl når tvangssalg er over

Gruvene har lagget en god stund nå, så det gir jo mening. Hadde miners falt som normalt skulle de jo falt 2-3x av underliggende, da hadde jeg solgt huset og kjøpt gruver😂

2 Likes

Tror ikke han går på byen med den jakka her i kveld… Da blir det nok dårlig stemning på Stureplan

3 Likes

God…helg

1 Like

49,50, her er det noe muffins i mosen

Sølv krakker Big time nå…

Hele året borte…

OG Shitcoin

1 Like

Rakk akkurat å veie sølvtøyet som støver ned i ei skuff og vipps krakket det fullstendig. Varianten av når taxisjåføren prater aksjer.

6 Likes

Artikkelen forklarer at fallet ble forsterket av en såkalt “gamma squeeze”.

Dealers (banker/market makers) som hadde solgt opsjoner til investorer, ble tvunget til å selge futures-kontrakter massivt for å balansere sine egne bøker når prisen falt.

Mekanisk spiral: Artikkelen bruker uttrykket mechanically reinforcing, som betyr at dette skjedde automatisk via algoritmer. Jo mer prisen falt, jo mer måtte de selge. Dette forklarer hvorfor volumet så kunstig ut, det var/er robotstyrt tvangssalg fra de store husene.

3 Likes

Hælle måne, jeg la inn salg på 90% av auag silver bullet og BFG world gold A2 tidligere i uka. Salgsordrene gikk gjennom i går.

Jeg traff en topp. Jeg traff en topp! Jeg føkkings traff en topp! Fuck a doodle duck André 3001.

Nyttårsforsettet er forresten å jobbe litt med impulskontroll på skrivinga. Går ikke så bra :-/

24 Likes

Dyrt å være gira når det kan droppe 50% på en dag😄

1 Like

Lov å feire litt nå da​:sweat_smile::clap:
Jeg handler litt mer og tror fortsatt fysisk demand/supply blir gjeldende for 2026.
Får sikkert litt hjelp av trump også tenker jeg :grin:

4 Likes

Fortjent :hugs:

Reaksjonen i dag er ikke unormal når man får parabolske bevegelser. Selv om man må tilbake til 1980 for å finne tilsvarende dag i sølv. Så er det sikkert mange som tenker kjøpsmulighet. Stor risiko, og når noe knekker slik så tar det ofte lang tid å reparere, selv om man kan få en kortsiktig motbevegelse først. Selvfølgelig kan alt skje. I 1980 falt sølvprisen 77 %.

1 Like

Tagger deg igjen på 150 seinere i år :wink:

3 Likes