Gi det 10 år
10k bet ? Kan gå med på 200 dollar innen 2026 evt.
Ja, det kan fort være som å prikke “gulltoppen” i 1974 dette…
Jeg er glad jeg hørte på rick Rule igjen… ringrev han. (se post fra i går)
fikk siste kronene inn på konto i går fra fond og i dag fikk jeg beskjed om at 24k på vei fra ett salg på 20 Philharmonica mynter…
Dette må jo være noe kortsiktig
Ser det er mange her som ikke forstår hvordan en parabola utløper seg. Det er aldri feil å ta profitt osv, men vi skal mye høyere i år. Både minere, og sølvprisen
Vil det være naturlig for industrien å benytte seg av dette fallet i pris å kjøpt opp mye av lagrene nå
Helt ening. Men om jeg får sitere Rick Rule. Mange investere med en tidshorisont på 1 uke , mens når vi snakker slik som dette så er det mer realistisk og tenke flere år.
Jeg tror året blir meget hyggelig til slutt, men det blir ett nerve spill uten like…
Hvilken lager 🫠😂
Ja det er vel ikke mye som ligger å støver ned
Dette bullrunnet/parabolen vil ikke utløpe seg over flere år. 6-12 mnd igjen tipper jeg
Det blir et helt vilt volatilt år. Det er ikke siste gang i år vi får denne typen ned dager
Vil du forklare nærmere hva du mener, GyldeN?
@Durable Vi fullfører snart første del av et parabolsk run. Del 2 av runnet går minst like mange % som det første
Vi er her nå sammenligna med 70-talsrunnet. Konsolidering blir sannsynligvis betraktelig kortere mtp farten i dagens marked
Folk tenkte jeg var idiot når jeg postet 100 dollar sølv i 2023/24. Folk tenker jeg er idiot når jeg sier 200+ sølv i år. Spesielt i dag
time will show -flåklypa
Ja hvor denne reisen ender er jeg ikke sikker på og hvor fort det går.
Jeg tror på 2 faktorer:
- Men jeg tror det er short term faktor som vi har sett nå som sølv skulle vært 50 - 60 basert på behov etterspørsel, og så stige med 10-20 pr år til vi finner balanse i tilbud etterspørsel om 2-4 år. og hva resultatet er da om det er 100-150-200-500 det vet jeg ikke, men hvis det er 100+ kommer det MANGE gruver om 5-6-8 år og så er spørsmål om de kan lage solceller uten sølv eller ei. (gjenvinning blir økonomisk osv… bortsett fra på tomahawken da…)
2.Med dagens klima og ekstrem gearing gjør at vi går rett til himmels, og så ned igjen og så opp/ned… Dette blir den "bitcoin " traderen. Sølv er lite marked lett og manipulere kan gå rett opp og så rett ned flere ganger.
Så hvilke regler skal vi spille etter… Makro eller Crazy alt du trodde du viste er borte.
Jeg solgte litt forde det ble så mye så fort. men har og gitt meg masse tørt krutt. så skal jeg prøve meg på kjøp som i dag og satse på rekylen på mandag, Kina drar alt opp igjen og dette bare var en dårlig drøm, eller vil Shorterene / bankene gi full gass og dra alt ned, vil dette skremme ut de som kom inn, eller har de fornuft og skal kjøpe sølv på tilbud…
(Jeg har faktisk lagt inn ett lite bytte i dag fra fond til gull fond, bare for og ha gjort det. men det tar jo 3-4 dager så da er vel alt endret igjen)
Jeg tor på Gull og Sølv (som sikker valuta) og har som sagt enda 7 siffer pluss i markedet…
Etter et par mindre hjerteinfarkt overlevde jeg denne dagen også🙄😮💨
Det er det drøyeste. Klarte jammen å time kjøp på toppen i går. Har jo eid fondet til Eric i 5 år så hadde tillit til mannen. Det med 10x på minere gikk visst litt til hodet på meg. Burde jo visst bedre at ingenting vokser til himmelen.
Har bygget såpass stor « confidence» at det ble forsøkt bunnfiske. Ikke noe panikksalg.
Har kjøpt Pan American og Global X Silver etf.
Nesten alle Bull-produktene hos Nordnet ble Knocket ut på bunnen der. Så ikke mulig å kjøpe.
Kommet masse nye bullprodukter, så null stress.
Auag var opp 28% i år før denne dagen, og kanskje 11-12% ned i dag. Fortsatt 12% opp en måned inn i året