Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Noen steder ja

De er tom nå, så god reklame for dem

KA Rasmussen skulle lage kilosmynter av hele kongerekka påsto de. Kom aldri lengre enn til nr 1

8 Likes

Jeg lurer på å investere i etf.
Enten SIL eller SLVR
Sil er vel i dollar mens slvr er i Euro og har man tro på at dollar vil svekke seg så er vel slvr det beste?
Ser også at den har falt en del mere enn sil siste halvannen uke så potensialet opp er kanskje større?
Noen av dere som har erfaring?
Ellers sitter jeg lastet i Bullet B, men det er mer langsiktig.
Hva sitter dere på, slv eller slvr?
Fordel/ulemper med disse to etf’s?

Ville heller gått for PSLV hvis du på død og liv skal i etf, ville heller gått for nordnet minifutures tbh hvis du først skal i papirsølvmarkedet.

Starter uken over 50 sma

Tror ikke nordmenn kan kjøpe PSLV dessverre :man_shrugging:

Ser Coeur, som noen her snakket om, steg brutalt på fredag :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Holy crap……

Ned 31tonn i Shanghai

Edit
ALT sølvet i Shanghai får nå plass i en 20fots container

7 Likes

Ja jeg syns dette kanskje er det mest interessante selskapet. De kjøpte akkurat New Gold og ble dermed en betydelig gullprodusent. Virker ikke som verdiene er priset inn ennå dessuten har de ikke betalt utbytte så man må jo tro at det kommer nå og amerikanere elsker utbytter så ville tro det kunne ble en repsrising da. Jeg har også noe i Hecla men den er jo dyrere på alle metrikker, men mulig selskapet har noe ved seg som rettferdiggjør den merkbarn høyere pris

4 Likes

Bian Ximing er short 450tonn på Shanghai børsen.
Hvordan i svarte skal det gå når det er 319t tilgjengelig :man_shrugging:

Her kan hva som helst hende. Blir sikkert sykt volatilt, moro og neglebitende.

2 Likes

hva skjer i Mars da om der ikke er nok sølv?

Commex kan tvinge cashsettlement.

Men om det er blir sølvmangel så er det jo gruver som skal opp.

Sølv fins jo lagret mange steder rundt om i verden, det er ikke problemet. Men for at noen skal gidde å selge det må jo prisen opp da.

5 Likes

Kobber går bedre og fremtidsutsiktene ser også bedre ut enn for sølv.

3 Likes

Nærmer seg tall fra de store I Silver bullet nå. Blir spennende å se om markedet kan overraskes på den positive siden :clap:

3 Likes

Han er ikke snau han Eric

The next major target: USD 300 per troy ounce

6 Likes

Ta en titt på Aya. Pure play sølv miner.
De fleste andre har en mix.

Aya Gold & Silver Inc (AYA) aksje | Nordnet

2 Likes

Vel, han vet hva han snakker om, den godeste Eric Strand. Han har over 25 års erfaring fra bransjen og en god trackrecord.

1 Like

Selger han ikke først og fremst fond ?