Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Utbytte Paas

0,18 dollar x 4 = 72cent og aksje kurs på 60 dollar. Er ikke det kun 1.2% for året . Det er skralt. Selv når de tjener så enormt mye penger kost er jo kun 15/16 . Per unce
Og net earning q4 kvartalet på 1,07 dollar. (Over 4 dollar for 1 år og utbytte på under 20% av net revenue) :thinking:. PE på 15 er jo bra da.

Today, we increased the dividend to $0.18 per common share with respect to Q4 2025

1 Like

2 Likes

Mitt inntrykk er at minere ikke satser på utbytter. De ser vel da større oppside for aksjonærer ved oppkjøp, leting eller kjøpe tilbake aksjer. Utbytte er jo egentlig et signal om at man ikke tror man kan forvalte cashen bedre enn deg og meg. Jeg lever fint med lave eller ingen utbytter hvis man vokser businessen

3 Likes

First majestetisk er vel den klart dyreste av minere om jeg har gjort hjemmelekse rett. Kanskje fordi de har ticker AG?

1 Like

Ser ut som sølv og gull gjør seg klar til krig i helgen :man_shrugging:

Har kjøpt litt Coeur.
De har call i dag kl 17 ang resultatet.

4 Likes

Opp?

Comex oppdatert

Ned med litt over 3k kontrakter i mars.

Status pr nå med levering i mars:

1 Like

Jeg var litt skuffet over resultatet deres. Lavere Eps enn Q3. Vet ikke hvordan de klarte det med de prisene? Har du finstudert?

@Evilfreud og flere

Hvor finner man Bull/Bear produkter etter at Nordnet har byttet leverandør?

Har ikke sett noe resultat ennå.
Trodde ikke det ble sluppet før i ettermiddag.

Gå på Mini futures først så du kan velge råvarer/sølv først, så klikk tilbake til bull/bear.

Regner med savepig har ett poeng ja.:sweat_smile:

1 Like

Tipper han mener han ønsker bedre produkter enn de nordnet nå tilbyr?

Rapporten ligger ute:

1 Like

Markedet er visst ikke skuffet +9% nå

1 Like

AG

Og dette er med Q4 sølvpris

5 Likes

Syntes vi ser en kraftig «opprydding» i bøkene til miners nå i Q4. Flere prioriterer å få bort gjeld vs utbytte.
Med den balansen og resultat som vil komme i Q1, over hele linja, med dagens priser….eller bedre…. Herregud

En annen observasjon
Flere miners har langt høyere snittpris i q4 enn det som var tilfelle for snitt-spot. Det kan jo bety flere ting.
• De kan «tvinge» industrien til å betale over spot.
• De har muskler nok til å holde igjen på røde dager/perioder
• De har ikke lange faste kontrakter (da ville de oppnådd mindre i et stigende marked som q4 var)
M.m

10 Likes

Det betyr det mange her har ment, Commex og LBMA er ikke lenger prissettere

6 Likes

Nå var jeg borte i noe rart.
Jeg tenkte å ta gevinst i Coeur I dag og la ut aksjene på 23.4
Da var kjøper på 23.38
Så sekunder senere ble aksjen kjøpt opp til 23.45 og rundt der lå den i over 1 min uten at aksjene mine ble solgt.
Noen som har vært borti slikt tidligere?

Så du kursen 15 min forsinket?

2 Likes