Noen linjalgnukkere her som har sett på sølv chartet? Jeg syntes det begynner å tendere mot styrke, og skulle vi mot formodning ta ut 80 ila de neste dagene og holde oss over 78 ser det vel ganske bullish ut, eller?
Ohhh shit, derfor kursen er anderledes når du trykker på kjøp/salg knappen ift når du oppdaterer på selve selskapet.
Man ser heller ikke noe ordre dybde.
Takk for tipset.
Finnes d noe sted man kan se live dybde på disse aksjene over dammen uten å bli flådd?
Ta en titt på Santacruz Silver.
Produserer mer enn 5 millioner unser sølv i året (pluss en del zinc og andre metaller). Ved 80 dollar tjener selskapet inn omtrent halve sin market cap i løpet av 2026.
Vel, i skrivende stund er det mer uavklart enn styrke, men hvis det fortsetter å gå litt oppover uten å kræsje igjen, så blir styrke et mer nærliggende ord slik jeg tegner ihvertfall.
Tror du kan se live kurser på tradingview uten å abonnere
Den innebygde Aksje-appen på iPhone har live US kurser. Jeg bruker i alle fall den sammen med Nordnet når jeg handler us.
Litt Off Topic
Men fant fram til produktene i går. Måtte ta enda en «test» for å handle.
Prøvde en Mini Long Oil med ca 9x giring. Fungerte bra. Liten spread. Ingen kurtasje.
Gevinst i går ble 20kr. Det var jo 200 dundersalt en gang i tiden.
Vurderer å sette litt penger inn i dag i tilfelle «krig te hælja»
Jeg kjøpte sølv og gullmynter fra utlandet, men fedex fikk ikke disse igjennom tollen og det endte opp med at gullforhandleren i nederland hevet kjøpet. Fedex informerte om nye regler og at kanskje bare registrerte selskap fikk importere. Noen som har opplevd lignende i det siste? Skal ringe tollvesenet på mandag. Om dette stemmer så WTF!! Bestemmer vi ikke over våre egne penger og hvordan vi vil innvestere disse
Det er Fedex som ikke godtar mynter. Om avsender bruker feil hs-kode eller skriver coins så sender fedex det tilbake.
Takk for svar Naboen!! så da må fedex ha tatt det med seg til norske grensen og under fortollingen funnet ut at det er penger de har med seg og avbrutt sendingen, ghaa
Fedex gjør fortollingen selv. Er det feil hs-kode eller er en vare de ikke godtar så slipper de det ikke inn i landet. De gjør dette ved destinasjon
Tok Grok ut på en tur
Brukte Pan American
Ba Grok om å bruke de samme tallene som Q4 (kostnader, produksjon)
Bruker så sølv på 80 og gull på 5000
Ba tilslutt om en aksjekurs på PE 15
For en uke for sølvminers - blir spennnede å følge fortsettelsen.
Hentet litt Eldorado Gold idag - falt 8% - visstnok på utsettelse på en oppstart i en av gruvene.
Noterer at AG som jeg ikke eier er nesten tilbake på ATH fra dagene da sølv var 120 dollar. Virker jo som om markedet nå mer og mer tror på at høye priser er kommet for å bli og dermed vil prise minerne mer opp enn de gjorde da prisen var 120. Samtidig ser vi at juniors + explorerne er langt unna ATH.
Santacruz som jeg tipset om her om dagen er opp 28% fra bunn, men har fortsatt mye på gå på til ATH.
Comex er nå nede i 44.5k kontrakter for mars.
Ikke allverdens nedgang. Samtidig har lagret blitt skviset nå i februar.
Lageret nå kan kun oppfylle 17.758 kontrakter.
Siste fra lageret:
Men er tallene registrert for levering eller summen Comex har i sitt lager?
Det er det stor forskjell på.
Synes tallene så litt rare ut så mistenker det er hva som finnes på lager og ikke hva som er tilgjengelig.
Hvem vil vel gjøre sølvet sitt tilgjengelig for salg hvis de ser at fysisk i Shanghai stikker.
Da vil de avvente og heller sende det til Shanghai hvis jeg forstår dette rett
88 millioner unser med sølv igjen sier han der clive. Så da er det godt på vei til å ble veldig spennende dette.
I mars 2025 ble det levert 80 mill unser.
Mars er en måned der industrien tar mye levering.
Starter greit hvert fall