Macd og rsi klar for å svinge nordover?
Kjenner jeg er jævelig spent på hva som skjer med sølvprisen hvis Comex ikke har sølv og levere fra 6 mars.
Tar de levering de som har kontrakter som ber om levering da så er Comex tomme for sølv på lager og det kan komme til langt flere som krever levering.
Kjøpe fra Kina blir jo vanskelig siden de har restriksjoner på levering. Ikke tror jeg Kinamann vil gi i fra seg noe sølv uten klekkelig betaling heller.
De vi ser nå er sikker grunnen for at CEO i First Majestic sa her før jul at de nå hadde begynt å få inn spørsmål om leveranse direkte fra sluttbruker. Det hadde han aldri opplevd tidligere.
Hva gjør Comex hvis de ikke kan levere? Kan de utbetale dollar som de nevner i video. Flytter de grensen for sikkerhet, som jo bare ser ut til å virke særs kortvarig.
Kan de bare bare fysisk slette alle kontrakter?
Sikkert noen her som har langt mer peiling på dette enn meg som har noen kloke ord
First Mint: 93
Verdens største sølvgruve.
Som ligger i Mexico, nr 2 ligger også i Mexico.
Nå misenker jeg at urolighetene blir kortvarige. Men dette kan fort hindre produksjon og annet.
Har hvert fall holdt seg bedre enn jeg så for meg på Fredag kveld 
Det meste taler vel for oppgang på kort sikt
Ja så den før idag , glemte å poste den her.
Sølv nesten 90, Hecla lagger. Tok litt mer her.
Ser CDE; SSRM og HL alle er i minus med sølv og gull som raller. Noen forklaringer?
Coeur også.
Merkelig
Det skyldes faenskapet i Mexico.
Men rart at Hecla ikke går da de ikke har noen gruver i Mexico.
Tja. Santacruz som jeg eier har mesteparten av sin produksjon i Mexico og stiger 8% idag. så det gir vel ikke helt mening? Hecla har kun produksjon i USA og Canada så det hele er litt ulogisk for meg iallfall. Eneste forklaring jeg har funnet er at Nasse er ned 1,2%. De mest likvide pleier å la seg påvirke noe av markedssentimentet i USA.
Har lagget hele tiden, skal nok falle tilbake igjen. Trenger kanskje et kvartal til med svært gode sølvpriser.
IKke så sikker. Ser ikke spesielt dyr ut mot feks AG (First Majestetic). De selger seg inn som en ren sølvspiller med en meget trygg juridiksjon med gruver bare i USA og Canada. Det liker investorene.
Jeg tror Hecla er dyrere enn AG?
Spørs hvordan du regner. jeg tok EPS to siste kvartaler for begge og annualiserte kom da til følgende P/E:
AG: 38,6
HL: 35,8
Begge er jo relativt dyre men så vokser jo inntjeningen voldsomt også.
(Brukte “reported” på tradingview, ikke justert EPS eller noe annet).