Spørs hva du mener med arvesølv.
Lettere å gi deg råd nrå vi vet hva du har.
Spørs hva du mener med arvesølv.
Lettere å gi deg råd nrå vi vet hva du har.
Ok, tenkte ikke over det. Men det jeg mente var da f.eks
Sølvskjeer, gafler, vaser, pokaler,
830 S
Sjekket priser for 0.925 sølv for litt siden, av de som gav ett prisoverslag på nett var Tavex definitivt best. De har en kalkulator på nettsiden du kan prøve om du vet ca. renhet og vekt.
Men mulig andre priser på andre renheter selvfølgelig, ville kanskje tatt en ringerunde også.
Føler pris for 830 varierer sykt mye.
KA Rasmussen er ganske ok, men de er til tider fulle, så da får du elendig pris.
Flere av de store har kalkiser på nettsiden, Tavex sin her.
Et alternativ er finn.no. Der får du ofte bedre pris en hos de som skal smelte.
[quote=“Investor, post:5835, topic:660”]
Må nesten sitere meg selv her. Få hadde vel trodd på et såpass bra utfall etter så kort tid. Å få selge den gruva til 1,5 MRD dollar i cash så kort tid etter en så tragisk ulykke. Tror selskapet nå vil reprises bra og at dagens +15% bare er en start. SSRM var min største posisjon før dette men skal ikke selge noe her på en stund. 40-50 dollar kanskje.
Betydelig nedgang i miners i dag.
Ja virker å være på tilbud nå, jeg kjøpte litt Hecla.
Har vært stille en stund her nå, men jeg syntes sølv holder seg svært godt! Gleder meg bare mer og mer til Q1 rapporteringene fra Miners. Det kommer til å bli en fest uten like om sølv ikke faller betydelig de neste ukene 
Enig. Føler liksom at det meste som er å si er blitt sagt, så jeg har i alle fall ikke så veldig mye å komme med akkurat nå.
Hvis sølvprisen holder seg over 70 dollar, og nå er den jo oppe og lukter på 90 igjen, så kommer minerne trolig til å doble seg i løpet av året.
Hva kan legge en demper på det? Høy oljepris, som øker kostnadene. Men da snakker vi ikke om 100-120 dollar, men rekordpriser.
Sølvprisen er i opptrend og minerene tjente penger som gress allerede med prisen som var i Q4:
Måned:
Også verdt å merke seg at sølv nå handles rett under 90 USD mens managed money net positions fortsatt ligger relativt lavt historisk. Det betyr at oppgangen foreløpig ikke ser drevet utelukkende av spekulativ kapital. Kommer nye triggere her, kan det gå fort.
Men AuAg sølv har stupt i det siste da
Ned 14% på en uke står det på Nordnet
Nå er vel 27 feb spot on all time high, så 7d på Nordnet ser spesielt stygg ut nå. Men Miners har holdt seg bedre enn sølv i år om ikke jeg tar helt feil, da de sluttet å følge sølv i bevegelsen fra 90-120 ish før den store korreksjonen kom i månedsskifte jan/feb
Men jeg er helt overbevist om at Q1 kommer til å overraske på oppsiden - da snittpris på sølv i Q1 har vært (grov beregning av en finansiell gpt model) på 87$ unze i snitt 01.01-10.03)
Q4 viste også at flere av selskapene har klart å selge med premium, first majestic og Hecla hadde vel over 20% premium over snittspot i Q4
så blir spesielt spennende å se hva de har gjort i Q1💰
Edit: min spådom er at det kommer til å flyte over med cash 

Litt opp i dag, kanskje 3,5%? Vises først imorgen
Ja mye sølv.
Selve batteriteknologien ser vel ut til å være bygget uten noe særlig sølv slik jeg leser det.
Men så lenge batteriet er med på å øke kraften i hurtiglading f.eks, vil nok dette medføre at omkringliggende komponenter får økt behov for å bruke sølv.
Jo raskere lading, jo høyere strøm → jo større krav til varmehåndtering og kontaktkvalitet.
Releer, inverter og kretskort som ligger rundt vil fort dra nytte av å benytte mer sølv☺️
Står at batteriet ikke inneholder noen sjeldne edelmetaller. Altså ingen sølv.