Ta AI med en klype salt! Har ikke dobbeltsjekket.
Men syke marginer
Over 80 spot nå Boys 
Hecla solgte sølvet sitt 7 dollar lavere pr unse vs PAAS 
Dårlig salgsavdeling
De bekreftet på Q1 at de nå er gjeldsfrie.
Bør få fart på utbyttene snart.
Edit
SSRM fikk enda dårligere betalt enn Hecla. Blowout-toppen på 121$ kom muligens bardust på. Selskapet er også gjeldsfri fra Mars 2026. Avventer utbytte til salget av den ene gruven er i boks høsten 26. Tilbakekjøper aksjer i mellomtiden.
Edit2
82 nå Boys
Litt opp på 80 tallet så må noen på jobb å kjøre den ned igjen. Hva var d Clive Thomsson sa; slike korreksjoner varer som regel mellom 5 til 7 mnd, men at vi skal opp, langt opp, på sikt tror jeg veldig på
Spennende! 83 har vel vært en sterk motstand såvidt som jeg har fått med meg. 90 neste hvis vi klarer å holde oss over 83 ?
Merkelig boost på sølv, tross stigende oljepris osv. 

Ja, merkelig
Kan se ut som algoritmene er snudd 180 grader
Fint for oss
Edit
AG med Q1 i morgen. Såvidt jeg husker fra Q4 så knuste Kieth & Co den gjennomsnittlige spotprisen i Q4. Får se om de følger opp den.
Så da har vel hele fjøla levert Q1 etter det. Analytikere kan oppgradere selskapene. Osv.
Vroooom 

Blir nok nødvendig å hente ut noe sølvtøy ja 
Eksplosjon og brann i Kazakhstan 5 mai.
En enorm gruve som har sølv som biprodukt.
3.3 mill unser pr år.
Nå ute av spill. Dette var nytt for meg 
Glencore
87 
88
88
8 8
På Q1fra AG kan man se at selskapet holdt igjen mye sølv og gull.
Selskapene er nå i posisjon til holde tilbake og/eller ha det på egen balanse. Hadde gjerne sett flere hadde beholdt egne «over bakken» verdier på bøkene, i form av sølv og gull.
Maktbalansen er snudd 180 grader. Før måtte selskapene selge hver unse til spot(t)pris for å overleve. Mottagere hadde makten….gjerne med litt manipulering på toppen.
Men nå….

Snur fort i sølv ja!
Max pain friday
Mye tyngdekraft om dagen