Så lenge vi prater om abstrakte produkter og ikke fysisk sølv, er det jo bare penger som skal ut til slutt. Mulig de spekulerer I at ingen klarer å følge med på dobbeltbooking av sølv. Men de har vel egentlig ikke lov…
De har sølv til å dekke alle utstedte andeler. Om noen velger å låne ut andelen sin til shortsalg, og dermed påtar seg risikoen for at låneren ikke klarer å levere den tilbake, så påvirker ikke det forholdet mellom andeler i omløp og sølv på lager.
Jeg vet ikke, jeg kan shorte pslv ved å trykke på en knapp. Det får de ikke til ved å flytte sølv rundt. Tror det er derivater, og ikke at noen låner ut sølvet til shorting
Evt så sier det litt om hvor fucka spotprismarkedet er.
Silver Eagle selges alltid over spot. Det er vel en av de dyrere 1oz sølvmyntene du kan kjøpe.
Et eller annet er VELDIG dysfunksjonelt her.
Ganske så potent chart på sølv om den bryter opp
Edit:
Ja litt premium må det jo være, er jo ikke gratis å drive et myntverk og retailerene skal jo ha sin fortjeneste. MEN COME ON
Pass på så dere ikke blir robba👻
Det som sannsynligvis skjer når du trykker på den knappen er at megleren din låner en PSLV-aksje fra noen andre og selger den i markedet for deg (hvis du har avtale om å kunne selge short). Flyttes ikke noe sølv og trenger heller ikke derivater for å gjøre det.
Nice kilo’s mynten ja. 500 i opplag
Har du gravd det ned i hagen😀 (Må jo være tilgjengelig også…)
Finnes heldigvis bankbokser/hvelv løsninger rundt omkring hvor plass ikke koster så mye.
Når skyter du? Er det når joika bollene eller Mr. Jimbeam blir stjålet?
Joikabollene er fortært. Smakte verre enn jeg husket. JBen tror jeg de kan få. Ellers må jeg finlese oppdatert regelverk, er jo litt endringer, nå kan man jo faktisk skyte en innbrudstyv uten å automatisk få streng straff.
Litt spent på sølv fremover, er det bestemte datoer folk kan kreve levering fra SLV og andre ETFer?
Har forresten fulgt @Savepig og tatt noe SOSI.
Kvartalsrapport Sosi i morgen, blir spennende.
Mest spennende er vel om de sier noe om outlook.