Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Håhå :joy::sunglasses:

2 Likes

:joy::joy:

2 Likes

Snufs, panikksalg i SOSI virker det som… får ta mer :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kjøpte noe i Silver One. Canada.
Kurs 0.84

1 Like

Har tatt en liten post i AG for noen dager siden, onco!

1 Like
3 Likes

Fikk snatchet 25k sotkamo (sosi) på 3,5 i panikkåpningen.

Spent på om det blir en bra investering.

3 Likes

Hoppet litt i stolen først:

• Intäkterna uppgick till 78 MSEK jämfört med 86 MSEK i Q4 2019 på grund av lägre silverhalt

• Produktionen uppgick till ca. 349 000 (418 000) uns silver, 969 (1 022) uns guld, 330 (337) ton bly, and 757 (611) ton zink, i koncentrat

Men når man leser forklaringen:

Vi har förberett gruvproduktionen i gruvans djupare nivåer genom att driva horisontella tunnlar som följer malmzonerna.

Detta hade en inverkan på metallhalterna som i oktober och november var lägre än i genomsnitt men som återhämtade sig i december till genomsnittlig nivå.

Silverproduktionen för rapporteringsperioden var ca. 350 kilo uns. Detta är i den nedre änden av intervallet 350-430 kilo uns, vilket har varit variationen i silverproduktionen under de senaste sex kvartalen, dvs. 390 kilo uns +/- 10% per kvartal.

Volatiliteten hos metalhalterna är hög under en kort period men utjämnar sig bra under kvartals- eller årsperioden. Silverproduktion på 1,58 miljoner uns ligger väl inom produktionsvägledningen för hela året, som var 1,4 -1,7 miljoner uns.

Sølvprisen dippet også solid i Q4

image

1 Like

Virker som noen ikke har lest meldingen kjempegodt før de panikksolgte. For der har man jo alle forklaringene.

1 Like

Ekstrem overreaksjon da? Var jo ned 27%

Etter smellen i dag er kursen fremdeles midt i den lange etablerte opptredenden, og market cap er fremdeles over tidligere ATH.

Man skal passe seg for kognitive bias i en aksje man er inne i (og bransje man ikke kjenner spesielt godt), men det lukter kjøpsmulighet.

Vanvittig intradrag volatilitet mellom ath notering og dagens bunn :smiley:

Ser kjøpersiden styrket seg nå
Det jeg lurer på er når selskapet skal begynne å generere skikkelig med cash. Får lese rapporten skikkelig. Bare småpenger hittil :slight_smile:

2 Likes

Jeg vet ikke om man skal sitte og vente på at dette er en gruve som kommer til å ha enormt stor produksjon i sin levetid, men om man eier den er man eksponert for en sølvpris som kan bryte opp og gå veldig høyt.

image

image

2 Likes

For de som er interessert kan det anbefales å ta en kikk på Silver One.
Sprott himself er inne med 16%.
Tidlig ennå, men dette kan bli stort.
Mcap litt over 1 milliard norske bare.

Det begynner å gå rykter om en alvorlig skvis i neste uke. Har med leveringdatoene på Comex å gjøre. Hvor mange som vil la kontraktene «roll over», og hvor mange som vil kreve levering.

2 Likes

Som jeg leser det så er hovedsakelig oppside her sølvprisen. Det er ikke rare produksjonen og omsetningen er jo ikke mye å skryte av

1.579.000 unser sølv produsert i 2020 er ikke ingenting heller da, i sitt andre år i produksjon.

På dagens kurs 230 kr tilsvarer det NOK 363.170.000 bare i sølvet i salg.

Børsverdi 830 millioner SEK sier nordnet.

Må regne mye mer på caset, ligger an til et nytt regneark her :smiley:

Edit:
Når du tenker etter, så er jo det å investere seg i en gruve å eksponere seg for spotprisen akkurat som lakseprisen er i oppdrett, hele gamet det. Jeg vet ingenting om laks bortsett fra at jeg får brekninger av kokt laks med agurklake, men jeg er sikker på at fiat valuta er monsterfucked og er bull på alt som er knapphet på. :smiley:

6 Likes

Ca 60.000.000 NOK for gullet i 2020 også :wink:

2 Likes
2 Likes

Denne var utrolig bra :ok_hand:

1 Like