Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

7 kg her foreløpig (999,9)

Det er klart at når man som ny investor av fysisk sølv pr.idag må ut med en premium på opptil 40-50 % av spotpris flere steder så frister det kanskje ikke så mye å kjøpe i kvanta. Spørsmålet er jo om man får sjansen til å kjøpe til “normal” pris igjen i nærmeste fremtid

1 Like

Har dessverre ikke fysisk sølv hjemme på grunn av momsreglene her (alle EU land har moms på fysisk sølv), men har i stedet 310 000 kroner i sølvgruver. Kommer nok til å flytte over en del av Natto pengene til sølv om salget går igjennom.

2 Likes

:thinking: Time will show

Det ville vertfall satt fyr på prisen :exploding_head:

På mynter også?

Ja, men vi får kjøpe gullbarrer uten moms

Holms bor i Sverige hvis ikke jeg tar feil…

2 Likes
2 Likes

:ok_hand: Så hele intervjuet på 50 minutter ish en annen plass. Kan se om jeg finner det om du er interessert

Edit : her er hele

image

4 Likes

Sprott har gjort det igjen. Kliner til med 3.4 mill unser til.

#PSLV

https://twitter.com/sprott

2 Likes

Stefan blander måneder og forveksler handelsvolum med åpne kontrakter. 24. februar er siste handelsdag for februarkontrakten. Den hadde bare 396 åpne kontrakter på tirsdag. Så langt i februar har 1963 kontrakter blitt meldt inn til fysisk levering.

Marskontrakten hadde 80782 åpne kontrakter, men den kan handles frem til 29. mars. Mars-interessen rulles nå typisk inn i mai og de to kontraktene har nå omtrent lik åpen interesse, som vanlig midt i rullemåneden. Her er et chart med siste fire ruller samt totalt antall åpne kontrakter for alle leveringsmåneder. Interessen er på vei opp, men vi har langt færre åpne kontrakter nå enn før koronakrakket.

2 Likes

Det er ikke bare mengdene som dikterer pris. Det kommer jo an på etterspørsel iom det er helt forskejllige materialer og dermed bruksområder etc. Mange faktorer som spiller inn på prisforksjellen.

Trader rangebound og greit foreløpig

1 Like

Jeg har i årevis handlet gjennom Goldmoney.com, både gull og sølv. De oppbevarer det for deg på en location du velger selv, typisk Brink Singapore eller Loomis Sveits for eksempel.

Prisene er svært gode og kundeservice har vært veldig god så lenge jeg har brukt de (snart 10 år faktisk).

Dette var den beste (etter min mening) muligheten til å eksponere meg mot fysisk PM uten å ha for mye hjemme.

Hvis interesse har jeg en referral kode som kan brukes: rahl

Edit: kan handle Platinum og Palladium der også forresten.

5 Likes

Takk! Skal se på det om Natto blir solgt :slight_smile: @Irathi dette du bruker også?

Fikk ikke veldig gode reviews da?
https://www.trustpilot.com/review/www.goldmoney.com

1 Like

Let’s go! :crossed_fingers:

2 Likes

Bli mer og mer usikker på om det der er en reell sølvpris eller en fiktiv en… Litt rart at man får avvik på prosentnivå når man sammenlikner med pslv over tid…

Black Rock prøver å sikre seg slik at de ikke blir satt i squeeze.

1 Like

Alle prøver å sikre seg, samtidig øker margin over spot for fysisk sølv… stinker så sinsykt.

3 Likes

Okay nå er det nok for denne gang :hot_face::joy:

4 Likes