Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Gull og sølv må da ha bunnet ut. Hadde noen sagt i august at gullprisen skulle ligge på 1700 i mars 2021 hadde ingen trodd på det. I hvertfall ikke uten et totalt krasj på markedene ellers.

Velocity of Money blir helt klart et vendepunkt. Også viktig for å løfte GNP og GDP. Denne pakken vil gjøre susen.
I tillegg ligger det en masse penger som er klar til å brukes hos de som ikke har mistet jobben i perioden, når samfunnet åpner.
Trekker folk ut sparepenger fra Indexfond og setter dem i bruk, vil trenden med penger ut av Aksjemarkedet og inn i PM forsterkes. Deretter vil også inflasjonen øke, og presset inn i PM øke ytterligere. Og dermed har vi en spiraleffekt.

Bruker dagene med billigsalg til å øke.
Newmont går f.eks ex utbytte i morgen. Aksjen er billig.

3 Likes

Frister å øke i gull nå, har falt mye

3 Likes

weekly linje chart ser litt småbullish ut

Kookaburra i hus, og bosnier på vei. :smiley:

Mistenker sossisen for å være ferdigsolgt snart og.

3 Likes

Du tørr å satse på sånne litt rare ting? eller har du fått god pris?

8500 for den kilomynten er jo nesten uten premium.

Man skal derimot aldri kjøpe samlerhuset sine varer direkte fra dem, de tar 100% + i premium på sine produkter. Alltid i andremarkedet, som auksjon eller mynthandlere.

Her er en annen en. Vet ikke helt hvordan årstall virker inn på verdien på de der.

1 Like

Elsker retningen dette forumet beveger seg i. :grin:

3 Likes

Sammlerhuset er scam.

Jeg styrer unna “medaljer” og sånne sære ting. 1KG 99,999% rent er jo ok nok. Forstod bare ikke hvor “ren” den Albaneren din var.

Jo, men det er sant, man må sjekke opp det.

Her er auksjonpris for en jeg fant, +4% provisjon.

Og sjekk sølvprisen 8. juli 2019, nesten 50% lavere enn i dag i følge tavex.
image

https://gibud.no/auction/APViewItem.asp?ID=2414915

Ok, blir litt for mye dill. 1 OUNCE 99,999! evt 1kg er rimelig lett å regne fra spot.

Har dog en Sølv 200kroning fra Norges bank. Men aner ikke renhet.

Dette er nerding på høyt nivå, regnearket får kjørt seg.

Her er noe jeg satte opp for å sjekke om denne var riktig priset:

Fant at den veldig nylig var gått for 3100 inklusive provisjon på auksjon, da ble 4000 fra butikk for stivt.

https://www.verdihuset.no/products/soelvbarre-10-oz-fra-sh

Litt googling, fant at sammlerhuset har pushet dem!

200 kr sølv "Henrik Wergeland 200 år" 2008 fra Norges Bank - Minnemynter - Samlerhuset.no.

Vet dog at jeg ikke har kjøpt den der, så må ha fått den. 92,5% renhet. USH!.

200 kr sølv “Henrik Wergeland 200 år” | FINN.no

Her kan du få en som er ferdig prutet! :smiley:

Ser dog at vekten er 16,85gram, 1 ounce er 28,34gram. Mao ikke så høy pris, om noen ikke liker ferdig prutet kan den kjøpes enda billigere her!.

2008 200 Kroner Sølv “Henrik Wergeland 200 År” Proof M/Etui - Norsk Mynthandel
399

200 kr. Henrik Wergeland Minnemynt 2008 | FINN.no
350

Billigste!

200 kr 2008 Henrik Wergeland 200 år | Mynthandel - buskerud mynt - vi tilbyr sølvbestikk, gull, mynt, sedler og sølv
300

Samlerhuset er scam? Tenker du da på prisingen eller selve sølvet?

Tenker prisingen ja. De selger jo produkter til spot til 100-200% og hinter om stor sammlerverdi.

Fikk røvet inn 25 unser Kengoroo i går fra Tavex. Litt billigere når man kjøper i tube, men kommer ikke til å gjøre det igjen.
Syntes 2 kr ekstra i premium er verdt plastkapselen.

1 Like

Angående sammlerhuset

Brukte 428.000 på myntsamling som var verdt småpenger - Forbruker - Dine Penger
Gert trodde han kjøpte verdifulle mynter og medaljer (tv2.no)

Samlerhuset: – Vi har aldri lovet verdistigning (tv2.no)

3 Likes

Enig i at prisene er vannvittig! Kjøpte 1,7 kg med 999,9 mynter som kom fra samlerhuset til spotpris + myntene kom i plastdeksel, og i 3 stk store mahogni esker. Alle er merket med 999. Tanken min var vertfall kjøp til spotpris, og evt salg i fremtiden til rundt spotpris.

2 Likes

Det høres ut som en veldig god deal, antar du ikke kjøpte det direkte?

Hva kjøpte du? så kan vi prøve å finne ut hva de kostet orginalt.

Ikke prisingen en gang, men markedsføringen. Det er veldig nær opp til løgn det de skriver om hvor eksklusive varene de selger er.

Men varene i seg selv er greie så langt jeg vet

Det var så mange forskjellige. Kan laste opp bilder om du er interessert :joy::grinning_face_with_smiling_eyes: