Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Inflasjon er positivt for gull, men kun dersom 10års renta er lavere enn inflasjonen. Sølv er fortsatt en gull-groupie… Vi trenger yield curve control…

Evt er det mulig det holder at inflasjonen spiker såpass at fremtidig forventning er at inflasjonen går ned slik at 10åringen holder seg lavere enn inflasjonen.

Nå har jeg på følelsen at det nesten er litt motsatt, forventningen er at inflasjonen øker, mens tallene ikke har tatt seg opp ennå.

For de langsiktige er kanskje hele argumentasjonen irrelevant, da de venter på crackdown i hele prisoppsettet.

1 Like

Saklig utvikling i dag.

Helt sykt hvor manipulert dette markedet er.

1 Like

Sølv nærmer seg årets laveste pris.

Sykt.

1 Like

Tolmodighet. Blir en rå sommer/høst :+1:

3 Likes

Her ser vi hvorfor det manipuleres så til de grader.

Dette er storpolitikk.

2 Likes

Bare å zoome ut, så ser du at prisen er veldig høy, minere tjener penger som gress på disse prisene.

4 Likes

Det gjør de nok.

Men at prisen er veldig høy går jeg ikke med på. Høy relativt til hva?

Tidligere pris ja, men står prisen høyt i forhold til det reelle tilbud og etterspørsel i markedet? Det tviler jeg på.

Relativ til der den var.

Dette er litt flipsiden med å investere i sølv fordi man har som sentral tese at prisen er manipulert.

Ja så er den manipulert lav da, men da må man bare ta den daglige kursoppdateringen til etteretning, og heller oppsøke andre relevante datapunkter

2 Likes

Da er vi på årets laveste sølvpris.

Inflasjon, pengetrykking og rekordetterspørsel fører til prisfall i dette metallet, i følge storbankene.

1 Like

Bra for meg som skal laste opp i gull og sølv

3 Likes

Dette har tatt helt av nå.

Fortsetter kjøpene på disse nivåer. Vil fortsette til bunnen, og opp igjen.
Men overførsel til CAD tar vel en dag…,…Så ingen kjøp i dag

Comex vil tømmes fullstendig på disse nivåer.

1 Like

Trend is your friend… Ser ikke bra ut nå.

Valgte å ignorere tekniske signaler og det fikk jeg svi noe jævlig for. Som vanlig.

1 Like

Handlet mer gruveaksjer idag.

Tror endel gruver vil overraske med Q1 salgspriser som ligger over spot.

2 Likes

Det er jo dette manipulasjonen går ut på, bryte prisen ned under tekniske nivåer slik at retail folkene kaster kortene.

2 Likes

Jepp. Tekniske signaler er faktisk utrolig pålitelige i sølv. Men som alltid så tror man at man er smartere enn markedet.

Definitivt

Det så vi blandt annet med First som tømte lageret/onlinebutikken på 35$ Pr unse.

De selger på 30 nå

Sprott fyller på. Virker som miners heller selger det dit, enn over Comex. Nesten 131 mill Unser nå.
https://mobile.twitter.com/sprott

Er det EN jævlig ting vi trenger i verden, så er det sølv. Er overhodet ikke bekymret.

2 Likes

Mitt poeng var vel heller at det kan lønne seg å kjøpe når det ser teknisk kjipt ut. Det har i hvert fall jeg tenkt til :slight_smile:

1 Like

Det kan være vanskelig å lese sølvprisen teknisk når den ligger og vipper opp og ned. Renta er derimot litt lettere å lese, og det ser ikke ut som om den stopper helt ennå… Selv om man aldri har garantier for noe.

Kom over endel bra tekst som omhandlet perioder hvor fysisk sølv ble handlet til spot+maring%%%% Og at minere da utnyttet det. Som gir god mening. Felles hver gang var vist at spot steg for å dekke inn den store marginen.

1 Like