Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Biden ligger frem «grønn plan» i morgen, onsdag. I selveste Rocky Balboa’s hjemby.

1 Like

Sett noe på Cabral Gold? Eller er det bare sølv du eksponerer deg mot?

I hovedsak sølv, grunnen er litt tilfeldig men sølv har mye bredere industriell bruk enn gull. ( spesielt pga prisen).

Pluss tekinvestorsyndromet, vi går alltid mot det minste og mest volatile assetet hvis vi kan velge :smiley:

4 Likes

image

1 Like

Det er gårsdagens news, i dag er GDX 3,5% ned mens gull er 1,7% ned. Kanskje du kan legge til dagens tweets fra Hickey så omhandler surrealiteten bak dagens stimulusplan og gull sin nedgang.

Hickey er en legende - pga av den monetære situasjonen har han kun tradet PM-aksjer de siste 20 årene - og han har gjort det veldig bra!

Det pågår en HS i sølv nå med nakkelinje på 25 ca. Virker sannsynlig at den skal lenger ned.

Target?

Det er noe støtte omkring 22,50 som kan avkorte HS’en. Av forskjellige grunner tror jeg det er mulig vi ser at denne HS’en ikke går hele veien.

1 Like

Den neste Big Short kommer til å handle om manipuleringen av edle metaller. Fanden som jeg har raget i dag.

1 Like

Blir nok et press ned mot kvartalsslutt. Spent på hva som skjer 1 april.

1 Like

Tror også kvartalslutt gir litt ekstra brennstoff til nedsalg

1 Like

Og de som normalt kjøper sitter nok rolig, for å kunne plukke roligere. Så dupp imorgen og rett opp 1 april?

1 Like

Plukket opp noen krugerrand i kveld!

3 Likes

Jeg plukket opp noen flere AG-aksjer.

2 Likes

Tror det kan snu oppover nå.

Utløst noen positive signaler. Men vaker på grensen.

https://m.youtube.com/watch?v=j-dT7XBRDvo

Greit å høre hva Rick Rule nevner her. Spesielt om PAAS fra 2:20

1 Like

Ser at SPLV falt ca 3% igår, hadde ventet at Sølvgruvene mine skulle få bank idag. Men fallet var langt mindre.

Spent på hva April bringer.

1 Like

Vinden snur nok snart i sølvets favør, jeg har lastet opp mer i sølvfondet i dag.

4 Likes

Skal vi tro bunnen er passert da?
Brutale disse droppene, men utnytter man dem må det bli bra til slutt.
PAAS, Hecla og First stiger markant

1 Like