Hvilken aksje i US/Canada kjøpte du/dere?
Selv trader jeg futures med varierende men stadig bedre hell.
Bullishe tendenser ja - absolutt. Men vi er ikke over kneiken enda.
Hva baserer du dette på?
Det vil være naturlig med en bounce i dollaren nå
I neste uke vil sølv være i området hvor det er vanlig å sette en Half Cycle High. Da vil den isåfall gå ned mot en Half Cycle Low den 5.mai . Men en sterk dag i dag kan forandra på dette.
Vi har nå sitt en dobbelbunn formasjon og brudd over nedre trendlinje. Kommer man seg gjennom litt motstand rundt 26 er neste target rundt 29 usd. Bryter vi der på bra volum starter den skikkelige festen mot 40-50 usd til sommeren
Det mest positive i gull og sølv nå er at man ser brudd opp i flere store PM selskaper, indekser og ratio-charts. Og når man vet at miners ofte leder an PM-kursen så er det lov å være skikkelig optimistisk nå.
Når markedet blir overbevist om at vi er over kneiken forventer jeg å se noen ganske så mye større candlesticks enn det vi har hatt de siste ukene
Hvis dette stemmer vil sølv oppleve verdenshistoriens største shortskvis. Glem boligkrisen i 2008. Dette vil knekke hele finanssystemet.
Nei det tror jeg ikke noe på. Det er verdt å merke seg at flere banker den siste tiden har kuttet ned sine shortposisjoner og/eller har gått over til net long posisjon.
Ikke vær så kjedelig da.
Det er jo store tall, men ikke helt ekstremt ift produksjonen.
En liten pullback her nå og så rett til månen
Liker ikke helt utviklingen i dag.
Kan fort hende vi får se et nytt JPM-stunt.
Ikke mange dagene til levering av mai-kontraktene.
Kan bli Mayham
Med alt som er avdekket av snusk innenfor allokert, spesielt i Perth, forventes det et «bank-run»
Edit
Kan love deg at det ikke blir bankrun og at dette forbigås i stillhet.
Når Q1 tallene til gruvene kommer derimot…
Q2 tallene mener du?
Q1 blir bare småtteri.
First hadde litt lavere produksjon i Q1 pga ekstremkulde og litt lavere grades. EDR holdt igjen inventar.
Hecla og PAAS blir nok OK.
Fra 28$ og oppover vil vi se superprofitt hos alle.
Sølvet tester litt nordligere farvann igjen