Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Sterk rulleaktivitet de siste dagene gjorde at Open interest for maikontrakten på COMEX endte lavere siste dag før levering enn tilsvarende for forrige leveringsmåned (mars). Mai rullet av med 11340 åpne kontrakter, mens mars hadde 16093 åpne kontrakter.
Fysisk leveranse (delivery notices) startet nesten like sterkt nå for mai med 5123 kontrakter meldt for levering på første dag mot 5904 i mars.

image
Leveringstakten i mars så sånn ut:

image

4 Likes

Synd det ble så lav levering i mai. Et maraton :smiley:

Streiken på havna i Chile har spredd seg til gruvene.
Chile er ikke en kjempeprodusent av sølv. Men heller ikke ubetydelig. Verdens sjuende største i 2019.

2 Likes

Nå skjer det noe rart i sølv.

Har vært helt flatt i timesvis.

Edit: Akkurat nå begynte det å bevege seg.

I går kom spoofingen kl 15:31-45 ca

Perfekt hvis man skal kjøpe PSLV

Kanskje det gjentar seg i dag

1 Like
3 Likes

Han har ikke en dritt på mitt bidrag til saken! Bestilte nettopp en 20oz rull med silver eagles. #Silverback #BigApe :sunglasses:

5 Likes

Hvor bestilte du? Har lyst på eagles selv

Goldsource :slight_smile:

Nice, de har krugerand også.

da blir det handel ikveld.

1 Like

Da ble det mer PSLV på dippen :2nd_place_medal::2nd_place_medal:

3 Likes

Nice, kjøpte PSLV igår, idag handlet jeg 45 Ounce med mynter.

4 Likes

Har eit spørsmål eg verkeleg lure på, så eg hive det ut som brannfakkel!
Silver Squeez/fysisk handel driver kun opp premium på coins og bars og driver råvaren minimalt! Det er andre krefter som driver prisen… :eggplant:

Nesten riktig.

Silversqueeze driver opp prisen på fysisk sølv. Premium på coins er jo fordi prisen på fysisk sølv er over spot. Det ser man på Q rapportene til gruvene også.Prisen de får inn er over spot. :wink:

3 Likes

Det er en i noen grad forskjellige markeder, det er mye større barrer enn hva retail driver med som er i proffmarkedet, og produksjonen og omsetningen av 1 unse og 100 unse har kostnader som driver opp premium.

Det er noe av maratonpoenget til @Evilfreud , det vil kreve tid for retail og andre kjøpere av fysisk sølv å påvirke balansen så mye at det virkelig biter.

Men vi er mange som tror med høy conviction at når det først skjer så får du en ketchupeffekt

5 Likes
2 Likes

First er utsolgt for ALT.

4 Likes

For et mer riktig prisbilde på sølv er det flott å se miners selger sølvet til retails.
Mr Neumeyer ser jo at det selger som hakka møkk for 32$ pr unse gjennom hjemmesiden.
Ingen grunn til å selge en eneste unse gjennom korrupte Comex.

5 Likes

Høyrest bra ut! Prøver berre finne motargument, eg har ikkje fulgt markede så nøye som ønskelig det siste året… Begynte og akkumulere sølv og gull i 2017/2018, men casha ut tilnærma heile portefølja i 2019 grunna ein mulighet ein anna plass, så eg begynne å fase meg inn igjen i marknaden no :+1:

2 Likes

https://www.jmbullion.com/silver/silver-coins/australian-silver-coins/all-australian-silver-coins/

Ser ut som alt med lav premium er utsolgt over hele linja

:gorilla::gorilla:

3 Likes

Denne kanalen er litt morsom

Edit:
Ny ukecandle, higher low er fremdeles intakt