Har i hvert fall ingen eksponering mot sojabønner
Kan godt hende gårsdagen var det enkelte aktører trengte for å komme på «riktig side» av traden.
Foran oss ligger 2 år med null-rente og høy inflasjon.
Hva skjer om vi får hyper inflasjon ? Rentene til himmels og historien gjentar seg ? Håper ikke det skjer men vi er i ukjent farevann med den masive trykking av Dollar i USA.
Hyperinflasjon vil være bull for sølv
Helt til renten går til himmels og vi får krakk ja.Men da er det bare og selge før det skjer,for da tror jeg det blir natta.
Det kan se ut som det går mot kommunistisk seier i Peru.
I valgkampen har han lovet å drive ut utenlandske miners. Så får det bli opp til hver og en å spå konsekvenser. Peru har verdens største sølvreserver, og muligens verdens nest største på kobber.
Det ligger fortsatt 400 mill unser som Open på Juli-levering. 7-8 dager igjen med trading.
De fikk kun 13.000 kontrakter til «roll-over» under gårsdagens elleville trading. Det ble tradet over 1000 mill unser, altså mer enn ett års av verdens totale produksjon.
Hvor dette sølvet er må gudene vite. Sprott har jo tømt Chicago for sølv.
Ifølge flere kildrr er det kun papirsølv som er omsatt. Lite til ingenting fysisk.
Goldsource.no har billige eagles.
Ja, det jeg var ute etter her var å se hvor mye retail pris har sunket inklusive premium ift spot pris.
Vil i utgangspunktet tenke at retailprisen har sunket vesentlig mindre en spot, fordi premium % har økt
Ja i USA virker det som forhandlerene tar så mye premium de klarer
Ser ut som han har monsterboks også! ( men de er brukte).
“kan ha svak toning eller melkeflekker” står det på silver eaglesa til GS. Kanskje derfor disse ligger unner philharmonikers nå? Det har vært grei økning i premium på GS bare den siste uken. Philharmonikers opp fra 5,5k for en 20 oz tube til 6k.
Phils er billigst på tavex.
Virker som GS har fått inn en større ladning med sølv fra en eller annen kilde brukt. For jeg kjøpte en tube med krugerands, og de har skikkelig kjellerlukt av seg.
Skal sies at noen av kengeruene jeg fikk fra tavex eller norsk mynthandel også har melkeflekker. og de var nye.
5 handledager igjen. Over 320 mill unser fortsatt på «open»
Sølvprisen drives ikke av vanlig tilbud og etterspørsel, da hadde jo det vært en enkel sak
Det er rett
Vi venter på at strikken skal «snappe»
Det vil den gjøre når tilbudssiden tørker inn. Føles nesten litt binært ut. Man tar feil 13 ganger før man plutselig får rett.