Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Er nok en temmelig lang vei å gå før det er tomt ja.

image

https://www.argusmedia.com/metals-platform/price/assessment/cme-silver-warehouse-stocks

3181 kontrakter à 5000oz meldt inn til levering på første leveringsdag for julikontrakten. Det er mindre enn første dag for de to foregående leveringsmånedene mai (5123) og mars (5904). Første leveringsdag bruker å være klart størst og sto for hhv 70% og 53% av levert volum i mai (7273) og mars (11144) i år.
Siden det er selger som velger hvilken dag i leveringsmåneden levering skal skje så er det jo lov å spekulere i at dynamikken nå har endret seg og mer vil leveres utover i måneden om det er flere som faktisk vil ha levering på COMEX-kontraktene nå enn tidligere. Jeg tviler på det. Tror COMEX-kontrakter brukes mer som prisreferanse og prissikring for bilaterale fysiske handler utenfor børssystemet. Var igjen bare 7707 åpne julikontrakter ved stengetid i går så totalvolumet til levering i juli blir lavere enn for mars tror jeg.

1 Like
2 Likes

Hvis sølv begynner å bounce skikkelig herfra, så kan det bli veldig spennende

Higher lows så det koker etter

4 Likes

Tipper vi langsiktige her blir rikelig belønnet til slutt :+1:

1 Like

Kjøper fysisk metall jevnt og trutt, føles som en veldig håndterbar nedsiderisk når man vet hvor mye industrielt behov som finnes

4 Likes

Hvor kjøper du fysisk fra? Tavex?

2 Likes

Ja f.eks, tavex leverer veldig kjapt og proft

1 Like
3 Likes

Dere som kjøper fysisk sølv (fx mynter), hvordan tenker dere gevinst? Tavex fx kjøper for ca 20% (mulig det eret fast beløp?)under kjøpspris + at de selger over markedspris for sølv.
Jeg har sett litt på det, men sølvprisen må gå ganske mye for at dette skal være gunstig?

Når du kjøper betaler du spot + 15-20%.

Når du selger får du spot ± noen prosent.

Kjøp heller en ETF som PSLV om du planlegger å tjene penger.

1 Like

https://fb.watch/6wkP8mL9XD/

1 Like

Slår meg at Tavex er rimelig mye billigere på det meste av sølv vs goldsource og norsk mynthandel.

men NMH har ganske bra priser på monsterbox!.

Jobber seg oppover igjen :muscle:

2 Likes

Trøbbelet deres nå er at når de dunker ned papirsølv for å senke prisen så er det plutselig en hel ny kohort av apes som kjøper fysisk sølv på rea, og der er jo terskelen for å selge med tap mye høyere pga premiums osv.

2 Likes

Sølv ass.

Som sagt tidligere. Det beste man kan håpe på er å front-runne. Prisen er 100 % manipulert og det finnes ikke noen fungerende markedsmekanismer.

image

Sakte men sikkert upp og upp :ok_hand:

3 Likes

Gjelder å ikke la seg frustrere, halve investeringstesen i sølv er jo at en ikke har et fungerende marked, da må rare utslag være forventet

4 Likes

Bedre å kjøpe noe som er manipulert på nedsiden, enn oppsiden :2nd_place_medal:

4 Likes

Der traff du spikeren greit på hodet :joy: