Tavex tom for Kenguru
Takker så mye for svar
Ser ut som de har både eagles og kenguru igjen.
Er noe rart på tavex og inventory
Tja
«Utsolgt» oppe i høyre hjørne er vel kanskje en slags hurtigoppdatering av hjemmesiden.
Tar litt lenger tid før lagerstatus endres.
Der var utsolgt her også.
nice. eller jall.
At vi får kjøpt 4 unser sølv nå for en tusenlapp, er virkelig en no-brainer. Spesielt mtp hva som kan skje med kronen etter valget.
Er tavex det beste stedet å kjøpe sølvmynter? Mtp pris og kvalitet?
I Norge har du 3 forhandlere. Tavex, goldsource og norsk mynthandel.
Mitt inntrykk er at tavex generelt har best priser. Men anbefaler å sjekke alle.
Også mulig å handle på finn.no men der vet du jo ikke om du faktisk får sølv.
@Savepig noen forhandlere jeg har glemt?
KA Rasmusen?
Silverinvest.no, men de har vært utsolgt ofte i det siste.
Så har man jo auksjonshus og antikvariater, men da er prisingen litt annerledes
Nei? Men jeg var negativ helt til trenden snudde. Det har vært en skikkelig negativ trend nå i flere uker og jeg har vært tilsvarende negativ. Tror du at du kan påvirke kursen i PM?
Nå kan det ha snudd, men det vil vise seg i neste uke. Kursen går uansett der JPM og gjengen vil ha den. Nå er de kanskje netto long.
God artikkel fra Silverseek for de som måtte være interessert. Lang og god (sa brura) Som forventet har de store bankene dekket mye av shortposisjonene sine i sølv etter det “tilfeldige” droppet forrige uke. Selv om de har store posisjoner enda har de nå nære rekordlave posisjoner
Slik som nå @savepig er jeg i ferd med å bli negativ til sølv igjen, fordi det ser ut som om vi igjen skal ned i kjelleren.
Veldig nærme å etablere en ny nedtrend.
Dette ordet “trend” du slenger om deg i hytt og gevær er ganske meningsløst om du ikke utdyper hvor lang trend du egentlig ser på, og hvordan du mener at du har tenkt å få meravkastning på å trade rundt den.
Selv er jeg inne basert på en hypotese om at gull er i en hylende bullish 10år lang cup with handle formasjon, og at det er gull som er halen som logrer hunden sølv.
Så jeg er mye mer opptatt av å være solid posisjonert long og vente på at den lange opptrenden fortsetter, enn å prøve å jage etter noen prosentmoves opp eller ned.
Å sitte å tro at jeg skulle klare å trade korrekt et asset jeg ser på som grovt papirmanipulert ville være ren hybris for min del.
Jeg forstår ikke 100% indikatoren som brukes her, any takers?
Hmm. Står vel bare at den er basert på et eget chart/modell han har? 0 % er median? 2011 var prisen 60% over forventning?
Pris i dag er 25% ish under forventing på modellen sånn jeg tolker det da
Må være en form for korrelasjon med prisutviklingen i noe annet, muligens flere ting.
Alle som fusker med teknisk analyse og slikt har vel sine egne markører.
Det var tydelig at vi gikk inn i en konsolideringsfase i mai/juni, hvor momentumet stoppet opp. Deretter begynte en brå nedtrend som ble utløst av Powell sin uttalelse om å “tenke på tapering” i midten av juni.
Denne nedtrenden fortsatte i hele sommer. Det som skjedde i denne perioden var at alle nyheter, enten de var gode, nøytrale eller dårlige, utløste massive nedsalg.
Det kulminerte med den GIGANTISKE dumpen natt til 9. august. Det som talte for et lite trendskifte etter den var at sølvprisen faktisk hentet seg inn litt igjen. Det var første gang på lenge man så en signifikant bounce etter en dump. Dette gjentok seg igjen den 12. august med at det igjen ble gjennomført en dump som prisen bouncet på. Det var etter dette jeg kjøpte, ref mitt innlegg Sølv som investering 🥈 - #1911 av KitronStar .
Nå ser det ut som om opptrenden er etablert, og i så fall vil vi få en periode hvor alle nyheter fører til et HOPP i prisen på sølv. Det blir spennende å se hvordan prisen reagerer på Powell sin tale i natt.