Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Men hostorisk sett så er differansen mellom gull og sølv veldig lav. Så hvis historien skal gjenta seg må sølvprisen opp eller gullprisen ned. Håper selvsagt på det første

3 Likes

Sentimentet i sektoren er elendelig om dagen. Om vi ikke har sitt bunnen tror jeg i hvert fall den er nær - om ikke i tid så i hvert fall i pris.

3 Likes

Når folk skjønner at inflasjonen ikke er forbigående kommer de strømmende inn i PM

3 Likes

Sjekk MacD og rsi på ukechartet til sølv

1 Like

MACD og RSI ser dårlig ut. Stoch viser antydninger til å gå bullish… Hva tenkte du på Savepig?

1 Like

Kanskje han mener at det ser ut som det skal snu opp?

Tavex tømmes fort. Silver eagles til 350kr! er utsolgt. Kenguru er tomt.

1 Like

Spent på om de som manipulerer metallprisene klarer å dra sølv under disse støttene. Kina blant annet er vel interessert i å kjøpe sølv ennå billigere.

1 Like

Brainfart, mente seff stokastisk, ikke macd

Begynner å ligne på en bunn :raised_hands:

1 Like

Ting begynner å se interessant ut (5-min chart). Er i ferd med å etablere en solid opptrend. Men selvfølgelig kan slikt endre seg på sekundet i dette instrumentet:

1 Like

1 Like

Ser du flagget mitt : rødt og grønt og hvitt! Det skal vaie fritt og vise seg!

image

1 Like

Har du kjøpt igjen nå da?

1 Like

Kjøpte i går da trenden så ut til å snu.

The trend is your friend.

Første virkelig gode PM-trade på lenge.

2 Likes

Tenkte og kjøpe litt «Sølv fond», hva anbefales ?

Du har flere alternativer.

Du kan kjøpe ETFer som speiler sølvpris. PSLV er et bra fond hvor det er fysisk sølv som dekker hver andel. SLV er et annet fond, men her er det ikke fysisk sølv så det fondet anbefales ikke.

Personlig har jeg kjøpt fond som har eierandeler i gruver. Liker det bedre da fondet og gruveaksjene ofte går mer enn sølvprisen.

AuAg Silver Bullet B er navnet på fondet. Svensk Fond kan kjøpes på Nordnet.

Finnes også fond og ETFer med ulike giringer. Personlig styrer jeg unna disse.

@holmes har sansynligvis også flere alternativer på sin liste.

3 Likes

Er det sånn at du tror at du påvirker kursen på PM med å sitte og hausse og baisse på tekinvestor ut i fra posisjonen du til enhver tid sitter med?

6 Likes

Bear target 13, base target 100, bull target 1500 :muscle:

1 Like

Eneste å legge til er at det også finnes noen gruve ETFer i USA

1 Like