Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Skikkelig crash and burn dette her ja :upside_down_face:

Gullhalen logrer seg over 1800, hva skjer med sølvhunden?

Herlig! Lønner seg ikke å være Bear :wink:

Gjenstår å se om dette er den berømte måneferden eller om det bare er en ny bulltrap da.

1 Like

Da har vi 5 handledager igjen før Septemberlevering på Comex. Inkludert i dag.
Det ligger 280 mill unser på «open».

At Palantir tok fysisk levering på gullet kan muligens bli en gamechanger. I hvertfall et slag mot «papir-PM».

Tror ikke Endeavour og First selger noe på dagens priser.

2 Likes

Hvor er det best å kjøpe fysisk sølv?

Tavex er bra

1 Like

Ligger an til en bra dag for AuAg silver bullet :2nd_place_medal:

2 Likes

Vært litt treigt, så dette lover bra :smiley:

1 Like

@holmes vet du hvor mange dagers etterslep det er på kursen til silverbullet? føler det tar 1-2-3dager før man ser endringer i underliggende slå ut på fondskursen.

Er det ikke bare 1 dag? Virker som at gårsdagens endringer kommer dagen etter et sted mellom 13 - 15

1 Like

Oppdateres i løpet av dagen etterpå, kommer gjerne litt før på hjemmesiden:

5,19% opp i går i SEK ser det ut som

1 Like

Ok , Skal følge med på pareto på hvor for endringen kommer.

Sånn ser den Silverbullet investeringen min ut med dårligst avkastning pr nå.

image

Satser på den kommer ned til -15 straks :stuck_out_tongue:

Edit : Der kom dagens endring.

image

image

Stemmer godt med det som viser i Infront også.

1 Like

Den listen der, har du laget egen watchlist eller har du funnet den på en plass? slik at jeg slipper å lage min egen watchlist :stuck_out_tongue:

Ligger på denne siden (om du scroller ned): https://www.auagfonder.se/silver-bullet

Den jeg fant, men oppdatert 21.08 så ikke veldig relevant.

Det fleste er vel 21-08-24 som 24/8 2021, men oppdateres etterhvert som børsene i USA og Canada åpner opp, noen av aksjene har større etterslep

ahha. Kom ikke på at det var sååå tilbakestående datoformat. tenkte 21 august.

År- måned-dag gir god mening når du skal sortere datoer som tekst. Det norske formatet må du gjøre om til unix timestamp elns for å kunne sortere. Sååååå, det er vel egentlig vi som har et idiotisk format :stuck_out_tongue:

4 Likes

Da har jeg lagt inn min første bestilling for fysisk sølv. Mest for morro, men har virkelig lange briller på. Så ikke redd for at det er en dårlig investering heller. Det er noe deilig med investeringer man faktisk kan kjenne og ta på😊

Er igjennom boka boka til Mike Maloney, og mange gode poenger som virkelig påpeker gull og sølv sin mulighet framover. Boka er jo skrevet 2008, med oppdatering fra 2015, og tematikken med pengetrykking er jo ikke mindre aktuell i dag. Men synes kanskje han har litt vel dommedags-perspektiv.

Noen som har anbefaling til litteratur/kilder/ressurser som gir et litt mer balansert bilde?

3 Likes

Du kommer til å bli hekta på fysisk. Bare spør meg eller @Savepig

4 Likes