Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SPAC investeringer

Noen som har investert i SPAC her? Blank cheque selskaper som blir opprettet med tanke på å merge med et annet selskap som vil på børs.

Spesifikt grunnen til at jeg nevner dette er $GRAF / PureCycle caset som har boblet opp på Shareville, bare så det er nevnt.

https://www.shareville.no/aksjer/graf-industrial-corp

Ikke kjøpt noen enda, men følger med på en del. Det er fryktelig til pumping i de nå, er med i 4-5 amerikanske forum og der er veldig mye omtalt.

Jeg trodde dette var en sånne tomme skall var en boble indikator…
Men det er jo ikke 100% rosenrødt for tiden (bare nesten)

Jeg kjenner den risikoperverse spekulanten i meg allerede liker caset uten å lese noe.

Leste i det minste artikkelen. skal omdanne 3500 metriske tonn plastavfall til 3000 tonn “virgin - like” plast. Jeg ser en middels pølsebod her. Jeg tror dette er et produkt som omsettes til ca 1000 dollar pr tonn. Får håpe de får betalt både for å ta imot avfall og levere plast.

2 Likes

Har en liten posisjon i ARYA som skal merge med Immatics. Finnes også flere andre SPACs play innen biotech nå som backes av biotech hedgefond. I tillegg er det jo en del andre SPACs innen hotte sektor slik som FMCI som skal merge med en konkurrent av beyond meat såvidt jeg forsto.

Finnes til og med egne nettsider som kun fokuserer på SPACs for eksempel https://www.spacresearch.com/

Fin intro til SPACs for de som er interessert.

2 Likes

er dette slik som ELEMENT??

Det er ikke overtagelse av skall, men opprettelse av skall for formålet å børsnotere. Men den praksisen med å kjøpe opp «tomme» skall for å børsnotere ting ligner veldig. Regner med du sikter spekulasjonene rundt Spetalens motivasjon med ELE etter dagens flaggemelding og FAsaken. SPAC er bare en ryddigere variant kan du si. Blir nok mer vanlig i Norge etterhvert.
Edit: historikken til ELE er jo faktisk et eksempel på hvorfor man bør profesjonalisere SPACs også i Norge. Alle mulige luringer har fått kose seg litt vel mye med det selskapet. Men gøy for hurra-trading da må sies

Man lærer noe nytt hver dag… :sweat_smile:

:sweat_smile:

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1759631/000121390020015312/ea123187ex99-3_tortoiseacq.htm

se side 9

1 Like

2 Likes

Fantastisk! Dette blir spennende - lidar er enorm teknologi. Hva tenker dere?

  • godt forklart om caset, selskapet og lidar for de som ikke kjenner til det.

Denne tipper og håper jeg blir hauset til «granskauen» av diverse robin hood investorer o.l. den neste tiden!
Se bare shll, nkla og div andre SPACS.

Jeg selger halvparten om den går til 50 :stuck_out_tongue:

Aner ikke hva slags papir jeg er endt opp med. :stuck_out_tongue:

2 Likes

SPAC er jo ekstremt volatilt, men spennende. Var inne i GNUS, men ble grådig og gikk i 0. Den dalte enda mer fra jeg gikk ut, og feks i dag bouncet den tilbake og var opp 50% sist jeg sjekket. Riktignok ett stykke unna top nivåer. SHLL, FMCI, OPES er vel gjengangere på SPAC force på FB. Fint med en lignende topic her da jeg ikke orker det hausse greiene alle driver med der. Minner meg om enkelte norske Facebook sider for aksjer… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hei! SPACs innenfor gaming/igaming er naturligvis også populært for tiden. Rush Street Interactive går på børs via dMY, og ryktene svirrer rundt Sportradar. Synes sistnevnte er mest spennende, men ønsker input fra andre investorer. Hvilken SPAC som hjelper de til børs er høyst usikkert enda, men en notering er å vente ila høsten. Hadde vært hyggelig med input, evt pros/cons.