Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SpaceX IPO

Nordnet reklamerer nå om SpaceX noteringen. Flere som tenker å bli med om muligheten kommer?

1 Like

Haha, nei.

2 Likes

Ser ut til at det blir mange som vil tegne seg for aksjer.

fordi?

Dersom det blir enkelt tilgjengelig gjennom NN ser jeg ikke bort fra at jeg prøver en slant, kanskje 2-3% av portisen.

2 Likes

Altså, prospekt beror på at grok kjem til å vinne KI-kampen, og dei skal ha massive datasenter i verdensrommet. Det er to kjempestore veddemål. Eg tar pengane minne ut av amerikanske fond som kan vere eksponert mot IPOen.

2 Likes

Samme her, kommer ikke til å gå all inn akkurat, men kan jo prøve å holde fra IPO til indeksfond begynner å kjøpe for å så selge etterpå

SpaceX vil ved IPO ha lav freefloat av aksjer rundt 4 % av selskapet noe som vil hjelpe å holde kursen oppe. Floaten vil øke mye etter at Q2 resultater er publisert. Floaten vil gradvis øke fram til 180 dager etter IPO og vil da ligge på over 50%

1 Like

Vil eie kun for å være en del av hypen :smiley:

3 Likes

Trenger ikke å like Musk som person for å tilstå at ambisjonene er spennende ! Tror faktisk private initiativ må til skal vi noen gang komme oss videre ut i verdensrommet ! Begynner å bli lenge siden menneskene sist var på månen.

1 Like