Veldig spennende utvikling i selskapet. Det kommer til å bli mye mer enn et “space” selskap. Selv om børsverdien kan anses å være “hinsides” så tror jeg ikke det har spesielt mye å si. Selskapet kommer aldri til å være verdsatt på “fair value” og p/e. Det er samme diskusjonen som har vært med Tesla. Sissener som shortet aksjen med at den var latterlig priset, for å se at den gikk omkring 10x fra kursen den var på. 23 år etter at Tesla ble stiftet har de fortsatt en P/E på overkant av 300 og en prosent oppgang i følge Nordnet på cirka 32k prosent.
Jeg tror det blir tilsvarende med SpaceX at selskapet ikke kommer til å prises på P/E de neste 30 årene, men basert på milestones, vekst og hype. Så får vi se hvordan det utvikler sge.
Oppkjøp av selskapet som utvikler Cursor anser jeg som ekstremt spennende.




