Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Spillaksjer generell diskusjon

3 Likes

Vi får håpe regninga til slutt blir såpass at Apple får en skikkelig en på tryne. De er absolutt verste sorten.

1 Like

" Ifølge selskapet Sensor Tower, som følger salgstall knyttet til Apples App Store, skal Apple ha tjent 15,9 milliarder dollar på hele App Store i 2019. 69 prosent av dette skal ha vært spillinntekter, noe som vil si omtrent 11 milliarder dollar.

Med andre ord – betydelig større enn andre spillaktører. Faktisk så mye at de tjente mer på spill enn Microsoft, Nintendo, Activision Blizzard og Sony gjorde sammenlagt i 2019, ifølge Wall Street Journal."

4 Likes
3 Likes

Interessant steam wishlist vs salg

longtail analyse også:

eldre artikkel om reviews vs salg når jeg først var i gang

1 Like
1 Like

Cd projekt red har fått juling på børs. Men de har både mulighet til å fikse cyberpunk og lage neste spill i witcher serien.

https://www.google.no/amp/s/seekingalpha.com/amp/article/4467945-cd-projekt-a-contrarians-metaverse-gem

Denne her kom i forrige måned, men syntes den er interessant

Forlik mellom CD Projekt Red og investorer

Hvis vi husker tilbake til Funcom og TSW spesielt, var det en stor investor (northzone?) som følte seg omtrent lurt av Funcom da fiaskoen ble synlig (og sa det i pressen), og dette forliket viser at det er faktisk mulig å få tilbake en del av tapet i slike case. Mange andre investorer følte seg også lurt btw.

1 Like

Lootbokser er igjen “i vinden”. Dette er nok et issue som må løses internasjonalt selv om enkelte land f.eks. Belgia og Nederland har gjort tiltak.

3 Likes

Er det noen som følger cd projekt red? Kursen har blitt skikkelig gruset etter et par år med nedgang. Men nå ser det ut som om det er litt gode nyheter og en Netflix cyberpunk serie. Spillere på steam har tatt seg kraftig opp.

1 Like

1 Like
3 Likes

spørs om det er nye salg, eller bare folk som gir det en ny sjanse da. Spillet solgte vel faktisk veldig bra ved launch, selv om det fikk mye dårlig pr? ( Cyberpunk 2077 sold 13.9 million copies in it first three weeks back in December of 2020) (forbes)

Det er sant! Det jeg kan se er at spillet er på 2. plass på toppselgere hos steam og første plass hos Epic games. Men hvor mye salg det betyr vet jeg ikke. Det kan jo bli en hype frem mot betalt dlc en gang neste år?

Meget mulig, jeg er forsovidt interessert i CD Project Red selv, men synes det var litt klønete å få kjøpt sist jeg sjekket.

Dette er interessant. Tidligere kjøpte de seg en stor post i Embracer og de har lyst på mer eksponering i spill-selskaper. 400 milliarder er en del og nordiske spillutviklere som starbreeze, embracer, stillfront, remedy, etc kan være aktuelle.

“Planen er å bruke rundt 200 milliarder kroner på å kjøpe seg inn i flere utviklere, og rundt 140 milliarder på å kjøpe en «ledende spillutgiver».”

3 Likes
3 Likes

Det er sånn man lager bra underholdning👏
Amazon og Netflix har mye å lære.
Ingen bryr seg om woke shit når det kommer til filmer/serier/spill.

Nok av woke shit i media, man ser gjerne filmer/spiller for å få seg en pause fra hverdagen.
Witcher serien og skammen av en LOTR serie kan man like gjerne ta bak låven med leverpostei på haggleløpet.

2 Likes

Litt interessant å se hvor mange som benytter seg av gratis spill på EGS :

“The smallest free games on any given week get between six and a half and 7 million claims” , and the biggest 20-25 million.

3 Likes