Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Star Vault (STVA-B)

Betyget på Steam är snart under 50 %. Inte många som köper det längre.

Har blitt satt ny ATH hver dag etter release så vil ikke si at det ikke spilles. Mange som blir satt i kø å får ikke spilt. De sier de vet hva som er galt å hvordan de skal fikse dette. Kapasiteten blir bedre snart å da kommer reviews til å jobbe seg oppover igjen. Skjønner at mange blir forbanna når de ikke får spilt, men selve spillet får nesten bare bra reviews

The good news is that we now have a very good picture of the main issues and how we need to solve them. This requires a few days before it’s fully implemented the way we need it to work. This means we will have a queue number and a fully working login step. The login bounces we have had so far have been identified and we know what we need to do so solve this as well.

Tror Mortal Online 2 kommer til å gå over til positiv etter en stund når de får til server queuen. Folk er jo rabiate fordi de ikke får spille. #General på MortalONline2 Discorden er spamma som en twitch chat, med 30 min cd mellom hver ting du får skrevet

Personlig så likte jeg spillet veldig godt, og kommer til å spille masse når serverne og login er fucka. MMO launches er standard dritt. Håper communitien får folk til å snu om de dårlige reviewsa når de endelig kan spille igjen.

However ping issues for folk i USA og Australia er ganske ille.

1 Like

Synes han her oppsummerte det veldig bra: the game is great. and launch isn’t the determining factor of the game, its a small moment in the history of the game

Star Vault sitter på en gullgruve nå. De må bare få sprengt litt fjell for å få ut gullet…

Enig. MO2 er det eneste av sitt slag som gjør det vi ønsker. Det kommer aldri til å bli en mainstream mega hit, men det trenger det ikke heller å bli.

Tror dette spillet får en kjempestor fanbase. Å med subs kommer det mye innhold fremover som kommer til å dra inn nye spillere. Bare vent til servere er ok å de kjører ut subs pakker på 12-6-3-1mnd da kommer det skikkelig cash flow inn i selskapet. Likte at de har kontaktet folk utenfra for å fortere få fikset servere

1 Like

Interessant på slutten idag. Melding om 90k aktive spillere, selv om man ikke kan logge inn. Potensielt at det treffer en nisje ganske bra. Nettosalg fra Nordnet\Småsparere og nettokjøp store aktører?

Spilte noen her Darkfall by any chance?

Knall melding. Har som mål med 300k subs på sikt. Det vikigste da : Vi forventer at problemene løses i løpet av denne uken

Nei, fikk ikke spilt det. Men kompisene mine som har spillt det sier at Mortal Online 2 er som det, bare bedre. Så there is hope.

Med 110k solgte og 90k aktive spillere etter en uke så ser jeg ikke helt hvordan de skal klare 300k subs på sikt. Selv om slike nisjespill har lojale spillere kommer det garantert til å være en god del som ikke forsetter når spilletiden inkludert i kjøpet er over. ( Hvis de eventuelt skulle klare 300k subs så er jo aksjen billig ).

1 Like

MMOs må modnes litt. Et par utvidelser så tror jeg ikke det er umulig men er absolutt en distanse fra 110k solgte til 300k aktive subs.

Kan hende Star Vault er for lite til å dryppe content fort nok til å holde på spillere. Denne sjangeren er jo også notorisk for å drive nye spillere ut, som kanskje ikke helt vet hva de begir seg ut på.

Hvor lang tid tror du det tar å selge 300k ?

Tror vi ser begge at det kan være vanskelig å finne ut av nå. Det ser ut som node issuet føkker innlogginga til hele serveren, som skal kunne ta 100k players hvis de er spredd utover sånn noenlunde. Når login issuet er fiksa så kan vi vel se hvordan det går utover.

Og folk må endre reviewsa sine tilbake til positiv. Det håper jeg de gjør hvis dem endrer mening.

med den starten de har fått nå kommer de nok til å ansette litt flere. de er bare rundt 30 ansatte i dag så utgiftene er veldig små

Shorter denne, ingen av kompisene mine har kommet inn på 4 dager, og de spør om refundering nå

Folk har Spirt om refunds i flere dager faktisk. Tror det blir ordning om kort tid

Og deretter kommer Lost Ark neste tirsdag, som det er enda større hype rundt fra både MO og DF communityene

Hva trenger egentlig Star Vault av spillere for å få ting til å gå rundt? Driftskostnadene så jo latterlig lave ut for 2020 og bakover. :slight_smile:

Jeg har iaf no hype for Lost Ark. Men tbh denne queue greiene er tragiske saker. Håper kursen dipper mer fremover.