Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Sitter med mitt USD veddemål og TEL… Men det var en god ide… tror eg shorter Starbreeze før kvartals rapport om den ikke har fallt nok.

Ja burde jo åpenbart shortet SB på vanvittige 20 SEK. Nå er jeg i andre veddemål… Men hvis du og hausetroppen kan presse ennå mer boble villig kapital inn i SB den neste måneden til US setter opp renta (selger mine USD da)… Så tar jeg gjerne shorten da… ok? :stuck_out_tongue: Penger på gata.

Du snackar om hög risk och funderar samtidigt att shorta Starbreeze nu när info om Geminose kan komma vilken dag som helst.

Intressant tanke. Lycka till :wink:

1 Like

Igjen er du dere og hele gjengen som sitter rålastet i Starbreeze på feil spor. Dere er som apekatter som slenger dere fra haus til haus. SAKEN ER, en høyt priset aksje Vil ALLTID falle om EBIT uteblir.

Derfor så tviler jeg at hausestoff og fine farger og alle meldinger i verden ikke kan gjøre noe som helst for aksjen. Jeg tror den skal ned. Det eneste som kan berge StarBreeze fra det er at de faktisk leverer en omsetning og EBIT som forsvarer aksjens kurs. men det tror jeg ikke de klarer PD2 dør ut og så fucket de jo opp Consol lanseringen da. En short skal være ganske trygt… Hvertfall om man følger litt med på Q1(morroregnskapsår) salgene. Er jo dørgende stille nå for eksempel… Jeg tror vi får se røde tall ved rapport.

Fast har inte du skrivit att det kommer bli rött ganska länge? Jag tycker det är bra att risker m.m tas upp men det är ju svårt att följa dina råd då de ständigt varit fel gällande Starbreeze… Enligt dig skulle man kunna handla till 4-5:- i Augusti… Vad slog fel i den analysen? Går det inte att få en mer given dialog gällande risker/möjligheter.

Tycker att PAYDAY sålt riktigt bra på steam när det var rea, Crimewave har varit med hela denna perioden och kostnader ska ha minskat enligt VD… för mig känns det som att de kommer lyckas hålla det blått?! Sedan får du ha i åtanke att nästa rapport kommer vara nära 2016 året då jag tror Starbreeze kommer få mycket uppmärksamhet.

Även om du tycker priset är galet så kanske marknaden tänker annorlunda? Se ex Fingerprint…galet värderade men marknaden tror att de kommer lyckas.

Helt enig, men nu är ju hela saken att vi alla räknar med en stor ökning av EBIT inom relativt kort tid. Det är därför vi handlar aktien, för att vi tror att den kommer öka i värde i framtiden. Hade jag varit säker på att EBIT skulle utebli så hade jag givetvis gått vidare till någonting annat.

Det är därför jag säger att EBIT just nu är totalt oviktigt, om jag däremot vet om att det kommer se lyckas i framtiden så känns det väl ganska bra att kunna handla billigt nu? :wink:

Slapp av gutta. SB kommer til å dykke dypt ned i rødt tereng som ved siste hausestopp.

Manisk opptatt av StarBreeze dere… Og det får meg til å tenke at dere er usunt hardt eksponert.

Akkurat det er jeg enig i deg med… Men det litt voldsomt av og til… Hvis dere er så langsiktige så slap av og kom tilbake om et år. Ikke så forbannede viktig å hause hver en twittermelding? For selskap som er i vanskelige situasjoner så er kanskje det litt mer forståelig… Men StarBreeze er priset til 3 milliarder nå… En twittermelding betyr lite for market Cap… sånn egentlig.

Hallo… FUNCOM er priset nær konkursfare og har noen titalls milioner i MarketCap… Ser du ikke forskjellen mellom det og noe som er priset til 3 milliarder… Vel da betyr det i så mange ord at du tviler på at StarBreeze er verdt 3 milliarder. En liten fillemelding skal i % gjøre svært lite for Market Cap av SB… medmindre aksjonærene ikke er ved sine fulle fem. Det som nå skal til for verdiforandringer er LEVERING AV EBIT (for siste gang få det med deg… SB er ikke penny stock lengre og må levere varene)

For FUNCOM er dette helt annerledes. Om det kommer en melding i morgen om at ABG har solgt LMO til LEGO for 3 mill USD da tror jeg du vil se ganske ville tilstander i aksjen fordi det betyr faktisk kjempemye for fremtiden til selskapet. Men, som med alt annet vedr fundamentale forhold så tviler jeg på at du forstår dette. Du forstår ikke engang at SB må levere EBIT for å forsvare sin kurs… Vi er uenige la det være med det… Hvem er det som er nærmest sannheten og et mest reflektert syn er vel ikke så viktig…? MERN, jeg har hvertfall aldri uttalt " Jeg håper StarBreeze går konkurs"/" Jeg håper Funcom går konkurs". Å si noe slikt forteller alt man tringer å vite om ens utgangspunkt.

2 Likes

505 games er ei fitte i forhold til LEGO konsernet. Juster
virkelighetsoppfatningen din 3 hakk om StarBreeze sin samerbeidspartner
er du snill. LMO i LEGO sin portefølge kan være svært verdifullt om de
vil videreutvikle, bygge på det eller gjøre noe annet i den større
sammenheng.

mulig det, men LEGO er vel ikke kommet der de er i dag ved å betale 3 MUSD for spill som generer noen tusenlapper i måneden.

2 Likes

Jeg sier bare at LEGO er et konsern som drifter en maskin som omsetter for 30 Milliarder USD i året… Om LMO fyller en funksjon som er viktig i den maskinen så kan det være verdt mye for dem… Mye mer enn spillets selvstendige performance på egne ben…

Må le, rimelig drøyt å sammenligne 505 games med LEGO… 30 Milliarder USD…lol, nå vet jeg at StarBreeze gjengen har mistet helt bakkekontakt.

Det forrige LMO lignende spillet Chima Online ble lagt ned etter 2 år. Ingen grunn til at LMO skal få noe forskjellig skjebne som ligger dårligere an på de fleste målbare parametre.

Tror ikke de er idioter i Lego bare fordi de er store.

2 Likes