Så du anbefaler kjøp ?
Hvis den bryter opp med bra volum er det et kjøpssignal, men ikke noe jeg kommer til å trade på selv.
Mitt hovedscenario er at den bryter ned.
Hovedgrunnen er at det er lenge til neste trigger og at hypen går over, dvs markedet er tomt for nye investorer som kan drive kursen videre oppover. Når det først begynner å falle litt tror jeg vi ser at ikke alle er like langsiktige som deg.
Sannsynligvis Geminose.
Om det er lenge til evt Geminose-trigger avhenger jo av når de skal lansere spillet. Blir det Juni 2016, så ja, hvis det er januar 2016, så vil de jo komme med lanseringsdato og samarbeidspartner (for lekene) veldig snart. Det kan jo forsåvidt også drøye bra lenge, og så komme en melding om utsettelse.
Jeg tror forsåvidt også det kan begynne å komme drypp om oTWD, men de holder kanskje tilbake for å ikke trekke fokus bort fra Payday 2.
En sånn kile med flat bunn og stadig synkende topper er en kile som bryter ned ved krysningspunktet.
En kile med flat top og stadig økende bunner bryter opp.
Mao trenger du ikke lure på hvilken vei dette bærer. Forklaringen ligger i det fundamentale som jeg har forklart dere i måneder nå. Uansett hvor hyggelig det kan bli i H2 2016 så skal selkspet brenne av verdier før vi er der. Videre så tror jeg at mange lukter at dette VR kjøpet ble en flopp. De andre aktørene lanserer nå og tidlig neste år. SB skal lansere (if ever om flere år om man skal tolke det de selv sier)… Nei denne skal ned, for 3 milliarder er forferdelig høyt for et selskap som tjener nada og heller ikke har de største utsiktene til å tjene noe før om ett år.
Er det noen som har tenkt på hva StarBreeze skal gjøre etter 2016. Så vidt jeg vet er det bare ett parr prosjekt som lander der?.. Jeg tenker at de må starte ytterlig flere prosjekt før spillene i 2016 kommer ut medmindre planen er å trappe ned igjen etter disse. Flere prosjekt betyr enda høyere utgifter og mer cashburn. Jeg tror definitivt denne skal langt dypere over det neste halvåret.
Jepp
Snittet på salgene mine er rett over dagens kurs, så jeg kunne ha kjøpt tilbake alt uten problemer. En av investeringene jeg brukte pengene på har forsåvidt gått opp 22%, så er vel strengt talt i pluss pga salget. Om kursen skal høyere etter TWD launch eller ikke er jeg jammen ikke sikker på, så derfor sitter jeg på gjerdet. Det er mest sannsynlig 14-15mnd til vi er der, så det er utrolig mye som kan skje i mellomtiden.
Når du nevner det, så har jeg sett at likvide middel gått fra 184MSEK til 165MSEK og nå til 110MSEK dette kvartalet. Samtidig vet jeg jo at EBIT er positivt. Er pengene brukt på oppkjøp, eller er det bare at jeg ikke helt skjønner hvordan EBIT og cashburn henger sammen?
Christian… Investeringer går ikke inn i driften. Fallet I cash er bare fordi SB investerer så hardt. Neste kvartal faller det mer. Og som jeg påpekte før I dag, medmindre SB har planer om å ikke lansere mer etter 2017 så må de søren ta meg ta flere prosjekt ombord nå I løpet av det neste året. jeg tror det fort kan bli vel spennende for SB juntaen.
Hvis levetiden på de nye spillene blir tilsvarende PD2 så har jo SB solide inntekter til 2019-2020…
klart… HVIS… Hva om de Brenner av mye cash nå og så flopper TWD… Har de nok til å gjøre ferdig de andre da uten for mye utvanning og akrobatikk?
TSW floppe? tvilsomt
Jeg tror SB klarer seg selv om TWD flopper men kursen vil jo selvfølgelig ligge på et annet nivå enn den gjør i dag.
Hehehe… Mente TWD