Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det er ganske vanlig i spill-aksjer. Sitter å lurer på hva jeg skal gjøre med pengene fra Starbreeze-salget mitt. Forventer egentlig en dip på et eller annet tidspunkt. Lurte litt på Funcom, før jeg kom på at det definitivt ikke vil hjelpe nattesøvnen min. :smiley:

1 Like

:scream:

2 Likes

Det var jo snakk om noe mod-tools til Payday 2, og nå vil det være mulig for moddere å selge kreasjonene sine: http://arstechnica.com/gaming/2015/04/steam-workshop-lets-users-sell-mods-but-only-shares-25-percent-of-revenue/

Interessant for Starbreeze når de ikke lenger har tenkt til å lage DLC-er til Payday 2. Definitivt noe som vil holde liv i communitien rundt Payday 2 og sørge for en jevn strøm av salg av basis-spillet.

3 Likes

Kanskje det var dette STAR var å snakket med Valve om for noen dager siden? Og steambox selvfølgelig.

1 Like

Gud bedre… synssjekk?

Den som kjøper SB nå har ikke mye lyst til å tjene penger på børs.

Som sagt sist. Du trenger bunnlinje for å forsvare market cap og aksjekurs. Og akkurat slik det ser ut nå så må SB’s kvartalsvise bunnlinje intet mindre enn gå 400% opp for å forsvare dagens kurs. Lykke til.

Jeg må være ærlig. jeg sitter nå med en hel svær fuckings Bag popcorn nå og ser på SB. Snart får vi se tidenes blodbad…

2 Likes

Kan ikke du komme med noen flere heiarop, noen linker og mere fluff om SB… Bare sånn I kjøpsanbefalingens navn? Det er hysterisk morsomt å følge med på dette. Det meste du poster her betyr fuck all for økonomien I selskapet… Hvorfor? Jo fordi kunn bunnlinjen styrker selskapet og EBIT ser ikke ut til å komme spesielt bra inn for dette kvartal. Det er bare I hodet ditt at EBIT blir bedre og god nok til å forsvare Market Cap på 2 milliarder, fordi at en SB løk har tvitret at han besøkte Valve.

Noen må si fra. Om folk virkelig lar seg lure av vrøvlet du kommer med (men det tror jeg nå egentlig ikke for det er for lamt…), ja da fortjener de å gå på en smell. Så alt dette sagt… Ja jeg har mye popcorn. Et helt lass, og festen tror jeg ikke er langt fra å begynne.

Så du mener Starbreeze må ha en EBIT på 20MSEK *4(ditt estimat) *4 (kvartaler) = 320MSEK for å forsvare en market cap på 1870MSEK (når de også har rundt 200MSEK i cash). Har du ett eneste selskap med tilsvarende høy EBIT/Market cap og som er gjeldsfrie og bra med cash? Jeg har lyst å investere i det selskapet. :smile:

Kan inte låta bli… Måste bara få kommentera Gordons inlägg och fråga varför du tycker att allting ser så mörkt ut?

Du snackar hela tiden om EBIT detta kvartal, vem bryr sig om det? Alla vet att Q3 inte kommer bli det starkaste och ingen förväntar sig något mer än kanske 10-15M?

I Juni släpps Crimewave edition och mycket pekar på att även det kommer sälja grymt bra. Även om det skulle “floppa” så kommer intäkterna ändå att vara betydande.

Efter att Steam fått sina 30% och 505 tagit 50% så kanske man kan räkna med att SB får 100-120 SEK per såld kopia? Det är bara att räkna själv så ser du… SB har mycket god möjlighet att tjäna ännu mer än föregående år, även detta året.

Sen som en “liten” bonus på det så har vi också The Walking Dead samt Geminose på det… Så igen, vem bryr sig om detta kvartals EBIT? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ah självklart menar jag det. Blev lite fel :slight_smile:

Hvor mange enheter tror du de kan selge av Crimewave?

Nesten 2 Milliarder er selskapet nå priset til. For å forsvare det trenger du sånn grovt sett 200 mill EBIT i året. Jeg tror EBIT til SB for Q1 2015 vil ligge mellom 10 og 15 mill(altså ekvivalent til 40 - 60 mill i året). Treffer 10 mill så skal man 500% opp for å forsvare aksjekursen i dag. Treffer 15 mill så skal man 330% opp for å forsvare dagens kurs… Altså i så mange ord… Her er de håpefulle som stuper inn i aksjen enten amatører eller fullstendig på syretrip.

Dette er forklaringen på høy SB prising. Ja hvem bryr seg om størrelse på EBIT? Bare kjøp :smiley: … Aksjen skal visst bare opp selv om EBIT går ned… Hehe… Morn du