Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Tror Onns har rett og at de har solgt mer digitalt enn retail…

Bra og bra :slight_smile: Hvor mange spill skal TWD selge på konsoll? Og hvorfor skal de selge så mye bedre enn PD2 som er en stor suksess på Steam?

1 Like

Et to år gammelt spill som blir sluppet til konsoll med minimalt med reklame? Jeg synes det har gjort det relativt greit. Det jeg ikke synes er greit er tiden de har brukt til å patche og mangelen på DLC-er som har kommet til PC. Skulle ikke det være mye lettere på nextgen konsoller?

Husk på at Starbreeze får en større del av kaka med TWD. 1000,70,5 vs 1000,70,85 = 35% vs 60%. Mao, 71% høyere betaling pr solgte kopi til samme pris.

Payday 2 har solgt veldig lite til full pris, mesteparten av salget har kommet via steam-salg. TWD bruker en IP som er bedre kjent, og Starbreeze har 10x så mange spillere nå enn de hadde ved Payday 2 launch. Jeg tror snittprisen på TWD blir mye høyere enn PD2.

Summa sumarum, så trenger ikke TWD selge flere kopier enn PD2 for å bli en mye større økonomisk suksess. Samtidig, så er jo Starbreeze priset til 2-3x hva det var ut fra pga PD2.

4 Likes

Dette gjelder vel bare på Steam - marginene blir vel lavere på konsoll der de må dele med både 505 og Skybound?

1000.70.85*0.5 = 30%

Ok… så bare like mange kopier som PD2… haha… Her mister vi fotfeste allerede ser jeg :slight_smile:

For å bli en mye større økonomisk suksess nei. :slight_smile:

Poenget er vel at StarBreeze sin MarketCap økte vel 1.5 milliarder frem mot Crimewave lanseringen… Crimewave var hvertfall dratt frem underveis etterhvert som balongen este ,som en av grunnene til at balongen fyllte seg villig vekk…

Jeg var vel den som sa det Christian sier nå… “fan, er detta gamle spillet noe som kan støtte en slik vanvittig prising av selskapet?” . Nå som Crimewave er en flopp så spør jeg meg selv, når skal balongen krympe til et volum mindre enn da hele galskapen startet?

Jeg er klar over at svaret blir “menmenmen… nå er det nye tåkeslott der fremme…”… Javel, men saken er at når verdiene som ble priset inn i aksjen ikke ble generert… Da skal det godt gjøres at man ikke får et svalestup først ned mot mer normale nivå før nye tåkeslott igjen kan presenteres slik at flere småsparere kan bli lurt fra sparepengene sine…

1 Like

Hvis det virkelig er folkene bak Geminose som har solgt alle aksjene så virker det ikke som de har veldig stor tro på produktet sitt?

1 Like

Kanskje lån?

Ide… Kanskje de synes at sannsynligheten for å få mer for aksjen i fremtiden er svært liten? :stuck_out_tongue:

Just a crazy thought :slight_smile:

Jeg gjorde litt research og det virker sannsynlig at de har rett på Placera og at det er Geminose aksjene

Finner de ikke her:

Men her:

Fra 10. sept:

Er ikke disse folkene ansatt av Starbreeze i LA og vet mye mer enn markedet spesielt når det gjelder Geminose?

1 Like

Kanskje de trengte penger for å betale skatt ? Det gjorde iallfall ledelsen i FC…

3 Likes

Siden vi første er inne på Geminose… Burde ikke SB komme med mer info snart ? Er jo ikke lenge til at dette skal være på markedet.

2 Likes

Geminose er planlagt lansert i H1 2016. Vanligvis vil dette bety juni 2016. Det er mao ca 11 måneder til launch. Jeg forventer at vi innen utgangen av 2015 ihvertfall vet hvem de har som samarbeidspartner og hva konseptet går ut på. Jeg tror ikke vi får vite noe særlig mer før alt er spikret.

Geminose (sammen med StarVR) er prosjektene jeg er mest skeptisk til når det gjelder Starbreeze. Det er utenfor deres komfortsone, og der jeg tror det er mest sannsynlig at de tråkker feil.

Fordi jeg er utenfor aksjen, så hadde jo en skikkelig Geminose-flopp vært ok, så kunne det gruse aksjen og jeg kunne kjøpe meg opp før TWD-launchen som jeg har stor tro på.

@Gordon ler av at jeg forventer rundt regnet samme salg av TWD som av Payday 2. Payday 2 solgte 1,6 millioner første måneden etter launch, noe jeg tror TWD vil overgå. Om de klarer 7-8 millioner i løpet av de to første årene er en annen sak, men her har spillet blitt solgt til 50kr mye av tida, så om de selger 4 millioner til 100kr, så er det like bra.

Når det kommer til konsoll, så har Starbreeze litt igjen å bevise. Når kommer første DLC-en til nextgen-konsollene? At de ikke lanserte den siste DLC-en til PS4/Xbox One samtidig med Steam-releasen synes jeg er et dårlig tegn. (Som de riktignok kan rette opp hvis de får ut DLC-en ganske snart). Problemene de hadde med Xbox one releasen hadde vært katastrofale hvis det hadde vært TWD launchen som ble håndert sånn.

PS4-versjonen av Crimewave har 5/5 stjerner med 2700 stemmer. Noe jeg synes ser svært bra ut.
https://store.playstation.com/#!/en-us/games/payday-2-crimewave-edition/cid=UP4040-CUSA01770_00-PAYDAY2CRIMEWAVE

1 Like

Ja PSN er det som er positivt her.

Virker som det er en ganske jevn stigning (etter selve launchen da det selvsagt steg raskere), selv om vi ikke har så mange datapunkter (bare det som er postet her på forumet).

1 Like

Du snakker om ville tall som en selvfølgelighet… ja som det var basecase… Tror du må jekke deg heftig ned. PayDay2 sine salgstall var et P10 scenario… Altså oppsidescenarioet traff… Base caset er langt lavere… Selger TWD 750 000 til 1 000 000 første måned så har dere truffet veldig godt og midt i det dere kan regne som en bra .

Hehe… nettopp… skatt :wink:

2700 reviews… er mellom 50 000 og 100 000 spillere i google store. FUNfact :wink:

1 Like

Er det reviews totalt eller US?

Totalt tror jeg ja…