Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Håper du fortsetter å dele. Jeg vurderte denne aksjen da du starta å poste for lenge siden, og mildt sagt så angrer jeg litt på at jeg ikke ble med på moroa nå i ettertid. :smile:

2 Likes

Lol… 4 patcher til TSW snakker vi ikke om som 4 seperate spillutviklinger… :stuck_out_tongue: kanskje du kan dele budsjett og utviklingsløp på disse 4 kjempesatsningene. Håper det blir mer enn

Prosjektteam:

Payday Mobile : Johnny og Kåre
The Hunt: Emil
Osv osv… :slight_smile:

1 Like

Som jeg tenkte… Du har bare en haug med subjektivt hypestoff fra hjernen din? Har du noe mer så er jeg veldig lærevillig… leser fort gjør jeg visst nok og :wink: Men vet du hva, jeg tror det bare forblir stille fra den kanten… Nettopp fordi hypestoff er hypestoff og vanskelig å komme med konkrete fakta på…

Selv om noe er slengt ut i en bisetning så betyr det likevel ikke at det er et definert prosjekt med ferdistillelsesdato, budsjet og estimert NPV. Det sier seg selv at når et selskap gjerne flytter lanseringsdato med 3 år på et produkt… Da er kanskje ikke disse prosjektene kommet stort lengre enn et parr ord/setninger på en blokk… Jeg er sterkt tvilende til at SB jobber med noe annet en PD2 add onns og TWD…

Crimewave estimat oppdatert på vgchartz

http://www.vgchartz.com/game/85348/payday-2/Global/

Retail 3 første uker (t.o.m 27. juni):

XBONE: 51,664
PS4: 103,499
Sum: 155,163

Vi har vel regnet med 150 K her på forumet så ganske nær det vi har tippet for juni:

2 Likes

Arrogansen når nye høyder… Ok, hypestoffet er ikke bare bisetninger, men paralelt kjørte prosjekt klar for ferdigstillelse… Bare fordi at Onns sier det… Hehe… StarBreeze neitakk :slight_smile:

Kanskje 30 MSEK fra Crimewave tipper jeg. Jeg har tippet på 25 MSEK i EBIT, så får vi se når rapporten kommer. Ca 55 MSEK EBIT på året i så fall.

Det som er viktig er hvordan omsetningen utvikler seg de neste kvartalene, får de til noe lignende pulssalg på Steam? Kan de endelig fikse problemene de opplever nå og begynne å få ut DLCer?

2 Likes

O’boy… EBIT på 25 mill… Jeg tror noen bør forberede seg på en solid kald dusj…

1 Like

Stemmer virkelig dette? Er det Geminose folkene som selger seg ned?

"CBNY på förra ägarlistan (Dem som sålde Geminose) "

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.1838757.html

1 Like

Jupp… De største insiderne bøtter ut. Lurer på hvordan vår predikant skal klare å snu det til noe positivt ? :stuck_out_tongue:

Så for et par dager siden, så trodde du aksjen ikke skulle ned hvis EBIT var 15-20MSEK, nå skal de ned på 25MSEK i EBIT? Hva er det som har gjort at du endret mening de to-tre siste dagene? For meg virker som du bare kaster rundt deg med tall uten noe særlig tid brukt på analyse i det hele tatt. Bare fordi.

2 Likes

Rundt 11 før split tror jeg, men for amerikanere blir regnestykket litt annerledes med svak SEK mot USD

Tror han mener 25msek er urealistisk. Eller? Jeg tar ikke onns sine innlegg på Funcom trådene eller gordon her så seriøst. Men motsatt er det interessant.

2 Likes

Bare Nei… Jeg noterte meg at forventningen var 25 mSEK hos Holmes. Lang vei ned til 0en som jeg tror blir fasit… Når 0en kommer blir det en kald dusj for de som forventer 25 mSEK…

T-skjeer i øverste skuff til høyre.

1 Like

Ah…

Jeg synes 150k+ bekreftede fysiske salg av Crimewave virker positivt, men det virker som markedet tar det som et eneste stort gjesp. Det spennende blir det digitale salget. Jeg hadde gjettet på 50/50 fysisk/digitalt salg, men at det er 30/70 som @onns gjetter på ser jeg på som godt innenfor, men jeg blir heller ikke overrasket om det blir 70/30 fysisk/digitalt.

1 Like