Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

De er uansett langsiktige og bryr seg nok mer om hva kursen er etter release av TWD enn hva den er nå i høst. Selv om kursen kan gå til 9 ( eller 6 :wink: ) så vet man aldri når TWD hypen starter og da tror jeg kursen er høyere enn hva den er i dag.

3 Likes

Gudene vet… Kanskje de tenker at hobby investorer blir hypet over det og dermed kommer til å drite i at EBIT er det rene rip off til sammenligning med Market Cap? Ikke vet jeg, hva tror du ? :wink:

Jag tror (och vet) att ingen förväntar sig någon speciellt hög EBIT just nu så risken för ett kursras ser jag som typ obefintlig. :slight_smile:

Tror tvärtom på oväntat bra siffror från Crimewave, vänta och se! Skulle det mot förmodan rasa till 6 kronor, vem bryr sig? :wink: Kul för de som får köpa för såna priser!

Det er det jeg håper på :slight_smile:

Men hvis den holder seg så får jeg kanskje kjøpe dyrere, eller satse på andre aksjer hvis den stiger veldig før høsten.

Men i motsetning til deg så tror jeg kursen kommer til å gå ned en del. De fleste er ikke så tålmodige…

2 Likes

Kul…? Det er et papirtap på en halv milion for den som nå har investert 1 milion. For å noen gang få de tilbake FORUTSETTES TWD suksess… Og det er et litt tøft bet å ta. Dere kan gjerne tro at Bo kan gå på vann… Men for oss andre litt mer forankret til fornuft så vet vi at lansering av et spill… Det skal du ALDRI ta for gitt at går bra. Jeg spør, hvorfor ikke heller skru risikoen til 0 nå… Og heller gå inn etter de røde kvartalsrapportene. Jeg kan love deg. markedet reagerer ikke opp på røde tall… Enkelte religiøse her inne tror jo det… :smiley: Men nei… Det skjer ikke. Jeg gleder meg til å beskue læring by the hard way i praksis. Det må være lov til å si det når arrogansen har vært så høy som i den senere tid?

Jeg snakker om nå… om man investerer nå… Eller beholder verdipapirer som i dag er verdt 1 mill… Ja da er det tøft å med vilje og vitende ta 50% verditap før TWD blir lansert. Det er slettes ikke slik at veien frem ditt trenger å bli spesielt vakker eller at TWD i det hele og store trenger å bli en suksess… Risiko er noe man tar når det er oppside… Slik jeg ser det er det intet annet enn nedside i aksjen over de neste kvartal… Da er det jo og nokså vanskelig å forstå deres spesielle vilje til å ta risiko.

Det är ju samma sak som skrivs gång på gång… Hög risk, röda rapporter, one hit wonder, galenskap, osv osv… Det börjar bli lite komiskt nästan. Varför inte se på bolaget med samma ögon som man gör med de flesta andra bolag? Du investerar väl i något för att du tror att de har en god framtid och stora saker på gång framöver, inte för enstaka kvartal? :slight_smile:

Vad är det för röda rapporter du pratar om förresten? Det kommer dröja innan du får se en sån tror jag… Rapporten som kommer om en månad kommer nog leverera ganska bra siffror om du ser till allting som hänt senaste tiden.

1 Like

Jeg ser på SB som andre selskap. SB er priset til en verdi av tett på 3 milliarder. Likevel produserer de nesten ikke overskudd og har ikke utsikt til å gjøre det… Det er helt og fullstendig uvanlig at en selskap er priset så høyt når fremtiden ser ut til å kunne tilby begrenset med overskudd pr aksje.

Ta en titt på selskap priset til 3 milliarder. Det er ikke småtterier de må levere av resultat for å bli priset så høyt. SB er en tikkende bombe slik jeg ser det.

Hadde det det? Synes det høres ut som en CEO uten kunnskap drift og enhverforståelse av risiko… Noen av satsningene er jo helt fare out… Bare skriv ned verfiene til 0 (les penger ut av vinduet). Nevn en lavthengende frukt som SB prøver å ta utenom PD2 relatert…

Alle spillene de skal komme med?

Mener du de som de utvikler selv eller der de er forlegger? Jeg tror TWD og Storm vil selge bra på Steam, men alt annet er høy risiko (men høy reward dersom de selger bra). Sterk vekst er priset inn i aksjekursen allerede, dvs at de må overtreffe PD2 suksessen flere ganger for å forsvare dagens kurs.

Treffer de med TWD og Storm så vil uansett SB sitte i en posisjon hvor de mer eller mindre kan gjøre hva de har lyst til. Man ser jo bare hva de har gjort med cash fra PB2 og treffer de med TWD vil de nok ha mye mer cash enn de hadde etter PB2. Treffer de itillegg med Storm og noen av de andre prosjektene…

2 Likes

Jeg er enig, men dersom du skal kunne motivere kursen på fundamentalt grunnlag så må TWD allerede gi 3-5 ganger så stort overskudd som PD2, bare for å forsvare dagens pris tror jeg. Dvs at du kunne heller kjøpe et selskap som kanskje er priset til P/E 14 og som gir 4-5% utbytte hvert år og kan Starbreeze matche dette med sterk vekst som også kan fortsette på lang sikt? Det er så klart mulig.

Du kan alltid tjene veldig mye på at kursen spekuleres opp til nye høyder, og der er jeg enig med deg i at hypen som kommer med TWD bør gi en solid kursoppgang og jeg er også interessert i være med på den.

1 Like

Tøfft bet. De kunne gjort flere spill som er nærmere PD2 konseptet for å ta ned risiko… Men neida… Nå er det hummer og kanai… Ikke mye fokus rundt kjernedrift nei.

Så, tre spill hvor av to egenutviklede er ikke nok? Greit å ikke satse alt på en hest spør Du meg.

1 Like

Jeg tror det er bedre å dele :slight_smile: det er jo ikke sånn at du taper på at andre oppdager potensialet, såfremt du ikke har solgt. Men tviler på at kursen styres av det vi skriver her.

5 Likes