Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg sier ikke at det er noe uvanlig med SB. Tvert imot. Det vanlige er vel at utgiftene kommer først. Jeg bare sier det da en kan få inntrykk av det motsatte av å lese enkelte poster her i tråden.

Mer utgifter = Mindre bunnlinje = Lavere aksjekurs

Ferie er vel ingen hindring? 34 grader og gratis wifi på stranden her i Italia :blush:

Ta deg en lang og god ferie du. Velfortjent det da :slight_smile:

Enkelte trenger ferie mer enn andre… :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

Har vært mye neppå 12 tallet i dag. Nå når kvartalsrapporten kommer så smeller denne lett ned til 9… Lol, blir morsomt å være langsiktig da. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hva er det du tror markedet forventer av omsetning og EBIT, og hva er det du forventer av omsetning og EBIT? Jeg antar du har tenkt på noen tall siden du kommer med denne antagelsen? Det hadde vært interessant å se hva du tenker.

1 Like

Vel… Gitt prisingen av selskapet så må da forventningen ligge på minst 30 til 40 mill EBIT… Men Starbreeze aksjonærene har tidligere vist seg som en spesiel rase som gjerne blir avspist med lav profit… Jeg tror Starbreeze ikke blir sendt ned hvis EBIT er omlag 15 til 20 mill SEK…

Jeg derimot tror EBIT blir rød for StarBreeze nå og aksjen skal ned.

Antar du mener SEK her, ettersom de forrige kvartalene har ligget rundt 15-20MSEK, ikke USD. Eller tror du aksjonærene forventer en 8x økning i EBIT fra forrige kvartal? :wink:

SEK ja… Skiveleif

Jeg er enig btw, EBIT på mindre enn 15-20MSEK tror jeg også vil være negativt. Jeg tror EBIT vil være endel høyere. Payday 2 har nok solgt endel dårligere, mens Crimewave har solgt bra nok til å dekke inn den nedgangen og litt til.

Det er de to neste kvartalene som @holmes håper blir såpass dårlige at han kan kjøpe Starbreeze billig igjen. Spørsmålet er om det blir for nærme Geminose/TWD launch og vi da allerede er inne i hype-perioden. I såfall så er det få som kommer til å bry seg om EBIT. Starbreeze har jo vist seg å være mer nyhetsdrevet enn resultatdrevet (Ref spiken ved E3).

1 Like

For mye hype og for lite med substans har blitt varemerket til denne aksjen… Pass på… Det smeller i ny og ned.

Jeg tror neste rapport kommer til å skuffe markedet. Det har vært noen innsidekjøp som gjør meg litt mer usikker. Men jeg kan ikke forstå at det er lov for CFO å kjøpe aksjer etter en lansering uten å melde tall først…

1 Like

Bare det at de ikke har fikset XBONE problemene gjør at man skal være veldig forsiktig her tror jeg. Dette er ikke en måte å bygge opp gode kunderelasjoner på.

Jeg venter også på en oppdatering her:

Og her

Og juli tallene fra PSN store

2 Likes

Svensk teknologi høyt priset:

Samtidigt menar flera investerare som Breakit talat med att det finns risker med att investeringarna forsätter skruvas upp. De höga värderingarna kan leda till bakslag, menar de.

1 Like

De hadde redusert noe 30. juni så du har kanskje rett:

http://media.starbreeze.com/2014/06/Major-shareholders-per-June-30th-2015.pdf

1 Like

Ser STARB med ganske dype knebøy på 12 tallet nå… Er nok oppvarming til kvartalsrapport. Advarselen har dere fått… 9 tallet vil vi allerede se når rapporten kommer.

Så det är därför insiders har handlat i flera veckor nu? :slight_smile: