Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Let it go… Send melding til pdx.

@Onns… Du er litt sånn gal nå. Kan du ikke bare logge av? Jeg snakket til/med Alex og andre som er ved sine fulle 5

Back on topic folkens :slight_smile: Og husk, jeg har selvfølgelig tilgang til alles interne forummeldinger.

Hilsen,

NSA_pdx

6 Likes

Var nede på 12,0 blank nå nettopp. Kom et fint ras av salg da… Ikke lenge før denne er flere kroner ned.

Litt tilstede på gamescom via GameLegends (Videogame Merchandise for Real Gamers)

Visit @GameLegends booth 5.1 C-013 @gamescom for an EXCLUSIVE t-shirt and the long-awaited Dozer Bobblehead! #PAYDAY

https://twitter.com/OVERKILL_TM

1 Like

Retail verkar ha sålt någonstans runt 150k under de tre första veckorna enligt vgchartz. Jag tror att digitalt har sålt MINST lika mycket.

Där snackar vi ganska bra inkomster. 300k på en ny release av ett gammalt spel som säkerligen var ganska billigt att utveckla. “Kanske” det var därför CFO passade på att fylla på med aktier nyligen?

2 Likes

Jeg ser tankegangen, men tror det heller handler om at han tror på selskapet på sikt. 300K solgt spill er vel og bra for et mindre spillselskap som prises til noen hundre millioner, men det er helt andre ting som kan løfte Starbreeze verdi fra et allerede høyt nivå. Dersom de får til en fulltreffer med Geminose og eller StarVR for eksempel :slight_smile:

En positiv ting for Starbreeze nå er den sterke dollarkursen.

Jag håller med, men saken är ju att Crimewave är bara en “mellanprodukt”. Det är inte där de stora pengarna ska tjänas och det är därför det är kanon med 3-400k sålda tycker jag. Det håller bolaget i bra ekonomisk sits fram tills nästa släpp. :slight_smile:

2 Likes

hmm Almir øker nå i star.noen har troen.innløst opsjoner til ca 80 k og kjøpt 25 k.hvorfor kjøper han nå hvis kursen skal i kjelleren etter rapport?

1 Like

Jeg tror det er samme motivasjon som CFO at de tror på selskapet på sikt. Og det er jo positivt!

Forskning viser at CFO i snitt er for optimistiske, samt at de tar oftere feil enn riktig vedrørende selskapets utvikling. Paradoks.

De fleste mennesker generelt er for optimistiske. Men skal man følge noen så er det gjerne CEO og CFO som vet mest.

Allra starkast är signalen när vd, ordförande och finanschef alla ökar sina innehav rejält under en relativt koncentrerad period. - See more at: http://snaljapen.se/2014/01/snaljapens-lordagsintervju-erik-liden.html#sthash.0WmJyw2a.dpuf

Det er jo mildt sagt oppsiktsvekkende, men personlig har jeg alltid sagt at tallknusere delvis mangler evnen til å det store bildet, større perspektivet og spå fremtiden. Men fortiden, den kan tallknuserne forklare deg i detalj. Selvsagt er det lettere for meg å se dette enn tallknuserne selv. Hadde jeg vært en tallknuser så ville jeg også benyttet meg av disse evnene/fordlene for alt det var verdt. Vi må alle bruke det vi har. Personlig ville jeg aldri byttet mine strategiske evner med matematiske. Vi er vel alle glade i det vi selv gjør best og ser det best fra den kanten.

1 Like

Men for helt kortsiktige trader innenfor kvartaler er det nok lurt å følge med på hva de to gjør ja.

Pga regelverk rundt innsidehandel så pleier det å ta et par kvartaler faktisk. Så kjøp til høsten er nok lurt :slight_smile:

Motivasjonen er å hause aksjen slik at de kan redusere utvanning ved neste kjøp av obskur teknologi…

Forøvrig så kunne de ikke kjøpt nå medmindre de vet at aksjen skal ned på rapport. De forsøker nok dempe støyten her.