Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Haha, ja det borde jag ha förstått.

Självklart är det negativt att insiders ökar kraftigt innan rapport.
Självklart är det negativt att Crimewave säljer bra.
Självklart är det negativt att de vidgar sina intäktsvägar och diversifierar.
Självklart är det negativt att SB tjänar stora pengar under sin R&D-fas.

Det är tur att du inte äger en sån här värdelös aktie! Det är nog en bubbla alltihopa.

2 Likes

Det er lite jeg kan gjøre for å redde dere yppersteprestene i StarBreeze sirkuset. Dere sitter lastet opp til øyeeplene og skuta fortsetter ned. Fasit kommer ved rapport nå og det blir fornøyelig lesning.

Crimewave…? Javel, nå ser jeg at et clusterfuck plutselig er en salgssuksess. Med den bemerkningen må jeg bare si say no more og godnatt.

boble eller ikke, i dag økte jeg til 25% av max. Jeg tar ikke sjangsen på å vente til denne eventuelt når 5 kr.

Er jo og greit å kjøpe den på andre milepæler dersom du MÅ investere i dette caset… Anbefaler å vente to reporter minst for å se retningen. Jeg tviler på at de klarer dette.

Som sagt er jeg kun inne med 25%, så jeg er forberedt på en eventuell nedtur etter mitt salg på 18.x rundt E3. Skal bare inn billigere enn jeg solgte og jeg har ingen hast med ytterligere økning. Tviler sterkt på 5-tallet, men ser jeg det laster jeg nok opp blytungt og blir sittende musestille til release av oTWD (da med en volumvektet snittkurs på ca 7.5).

2 Likes

Du måste ju skilja på säljsuccé och säljsuccé. Det här är ett nysläpp av ett gammalt spel, i ett mellanår där inga nya releaser äger rum. Att då kunna sälja för 30-40M de första tre veckorna tycker jag är väldigt bra…

Det är väl det ultimata, att gå med god vinst under R&D fasen?

2 Likes

Det er dine ord. Både det at de har solgt for 30 M og at det er bra. Jeg tviler på at det å levere et spill som ikke virker er lønnsom business. Vi får se.

Oi… Nå ser denne skummel ut… Bare nok et dypt knebøy eller nærmer vi oss en korreksjon ned? Bra volum på dette…

Don’t shoot the messenger

Iflg @gordon var 30øre ned på 150k volum tegn på dårligere tider. 70 øre opp på 3x volumet må jo være et kjempetegn på gode tider? :smiley:

Innsidehandel dager før melding om nytt spill… Drøøøyt

5 Likes

Må si jeg er misunnelig på de som kan pressemelde “Jeg har tenkt å lage noe”… og så priser fan-basen det umiddelbart til 250 mill… pretty awesome :smile:

1 Like

Derfor man skal handle etter slike meldinger og gjerne etter rapporter. Ikke samme måned som rapporten, før du har meldt et eneste tall etter en spillansering, og dager før du melder neste spillavtale.

Enig tvilsomt av ansatte i STAR her. Funcom hadde aldri våget det samme nå.

Synd at jeg satt i sofaen og slappa av et øyeblikk og ikke fikk med meg mailen fra star som kom inn i inboxen min, kunne ha blitt en flott trade.

En annen ting er at dette viser en gang for alle at nyheter kan komme like etter handler av innsidere er gjort selv om de teoretisk ikke har lov. På børsen kan man slippe unna med mye, men noen få blir hektet.

edit:
Almir er jo faktisk kontaktperson her… Grovt overtramp.

1 Like

Hmm… Note to self: finn ut om det var ironi eller sarkasme som mister litt av futten om du må forklare det i etterkant.

3 Likes