Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Fantastiska nyheter. Ännu en intäktström i framtiden. För varje ny möjlighet till intäkt så innebär det en allt lägre risk medans möjligheterna bara blir större.

Nu har de blivit kallade “The best of the best” inom VR/game development av lionsgate, det är hyfsad stort det!

Ser fram emot rapporten! :slight_smile:

1 Like

Jeg og. Det blir morsomt/nyttig med litt realisme.

1 Like

Håller helt med dig där.

En ting jeg legger merke til er at denne mld skiller seg fra de andre publisher-mld.det står ingen ting om et økonomisk bidrag fra star og heller ikke noe om stars andel av inntektene. Noen som har noen tanker om hvorfor?

1 Like

Fordi de ikke forventer å tjene noe på det? Noe annet hadde vel betydd ulovlig innsidehandel?

1 Like

Kanskje star bidrar med valhalla?

Jeg begynner å lure på om markedet feiltolka denne mld hvis det bare blir ssynergi-inntekter.den er helt klart annerledes enn de andre publisher-mld.

1 Like

Det som er litt positivt er at det ser ut som PSN versjonen selger jevnt og trutt og ikke har flatet ut enda (hvis jeg ser på antall reviews i USA). Det er jo bra hvis dette blir en jevnlig inntektsstrøm og ikke bare en engangssum ved lansering.

På den annen side er den jo ikke med på topp 20 en gang for juli. Det var skuffende

2 Likes

ER det ikke morsomt. Yppersteprestene jubler, og er generelt rent våryr her. Ingen vet hva Starbreeze har for kontrakt vedr dette spillet de skal publisere, man er ikke I nærheten av å kunne estimere hva inntjeningspotensialet er engang fremme i 2017-2018 på dette. Likevel har STARB blitt verdt 300 mill mer sånn på en dag nå… 300 mill er nesten 5 FUNCOM, 10 Capesize monsterskip og mer enn bunnlinjen til mange av oljeselskapene på Oslo Børs I dag.

Kjære StarBreeze Presseansvarlig (investor Relations), du har med sikkerhet mistet all kontakt med virkeligheten nå. Jeg skjønner ikke at det kan omtales at StarBreeze nå har snudd når enhver idiot kan skjønne at dette er det ingen substans i. Denne skal rett ned igjen for bobla har bare blitt blåst enda større. Snart er det realitycheck med kvartals rapport. Da tror jeg galskapen blir justert, trinn 1. Neste Kvartals rapport tror jeg dere får oppleve trinn 2 som blir langt vondere.

Haha vad tycker du dom ska göra då? Ljuga om framgångarna och låta bli att meddela marknaden nyheter? Snälla nån… Oavsett vad som de presenterar så lyckad du vinkla det till något negativt. Stör det dig så oerhört att marknaden värderar Starbreeze på framtida potential och inte vad som står på sista raden just nu? :slight_smile:

4 Likes

Det som “stør” meg er at STARBREEZE har blitt nye FUNCOM. Mange folk kommer til å tape penger her. Folkene som handler STARB er hausete drømmere som på dette forumet her. De kjøper og taper, mens vanlige investorer som kan dette ler hele veien til banken. Det “stør” meg at folk som optrer som rene cheerleaders og presseansvarlig for Starbreeze sitter å lirer av seg vås om aksjekursen…

Hva er deres forhold til Bo egentlig? En ting er sikkert, han er nokså glad i å bruke SB aksjer på å fortsette kjøpefesten.

Men är inte en pressansvarig skyldig att meddela marknaden om viktiga händelser/nyheter/avtal etc, så hur menar du att de skulle ha gjort istället?

Jeg snakker om StarBreeze presseansvarlig på det forumet her :wink:

Ah ja det var jag som inte läste ordentligt, my bad.

Kan tillägga att jag har förlorat massa pengar på Starbreeze tidigare vid tiden omkring syndicate, så jag har varit där :slight_smile: Tankade sedan på vid nyemissionen för 5 öre och sedan dess har det ju gått helt ok. Det är ett helt annat bolag nu än då, det är det som folk verkar ha svårt att ta in.

Onns inlägg ovan visar väl på de självklara skillnaderna.

1 Like

Spararen

Jeg vil bare at dere skal få med dere i all denne euforien at det som priser en aksje er bunnlinjen. Det er den som forteller oss hvor mange verdier som har blitt skapt for aksjonærene. Prosjekt der fremme kan en gang komme til å gi bunnlinje. Men her er det liten realisme. Virker som dere tenker at nedsiden er 0. Om et spill ikke treffer så virker det som dere ikke tror at det er tapte verdier, nedskrivning … Da er det bare å se mot neste haus… Det er denne tankegangen blant investorene som er veldig Funcomish… Og jeg sier varsko!!!

Når hobbyinvestorer peiser selskapets verdi opp 300 mill på en dag for noe som de ikke er i nærheten av å vite verdien av langt der fremme… Da er det noen som blir lurt…

Vi hadde 2 tradere i Funcom… Den ene kallt PAS, den andre kallt SB1M mannen. De ruinerte haugevis med folk som oss på pump events som dette… Pumpe pumpe opp… Så beit haugevis med tullinger på og så ble kursen dumpet igjen. Vær gjerne SB fan… Men tiden er inne… For lenge siden til at dere moderer dere litt og begynner bruke fornuft.

300 mill… På en ikkenyhet nesten. Det er villt. Bruk anledningen til å selge.

Ser poenget ditt, Starbreeze er ikke verre enn fingerprint og Tobii egentlig når det kommer til å prise inn fremtidig suksess. Men jeg er litt forsiktig med slike milliardvurderinger. Jeg tror på suksess på Steam med de egenutviklete spillene, alt annet vil jeg gjerne se bevis på at de mestrer før jeg satser penger igjen, eller at markedsverdien kommer ned på et greit nivå.

Er det nå jeg skal si… Hva sa jeg… Selg… du er på 12 tallet og 11 tallet innen dagen eller parr dager.