Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

STAR bruker brutte regnskapsår så man blir fort forvirret:

13/14A - P/E 8,1; 14/15A - P/E 78,0; 15/16E - P/E 149,3; 16/17E - P7E 14,7

Man rapporten bekrefter hva jeg tror @holmes sin masterplan er. Vente med inngang til det kanskje oppstår en kjøpsanledning ved neste rapport. Det hele er et veddemål på hvor utålmodige aksjonærene er. Kaster mange nok kortene ved 0-resultat eller blir de med videre?

1 Like

Ja, men du har noen som har kjøpt rundt 20 kr da E3-hypen var på max. Hvis kursen daler litt under 10 så sitter de plutselig med 50% tap. Da kan det være at noen sier nok er nok og tar tapet.

6 Likes

Burde ikke dette meldes før innsidekjøpene egentlig?

Du synes det er greit at innsidere handler på informasjon som ikke er meldt?

Når de annonserte andre avtaler med db i vår så skjøt kursen i været så dette er tydeligvis kursdrivende informasjon. Personlig hadde ikke jeg vært komfortabel som aksjonær dersom innsidere handlet aksjer når tilgangen på kursdrivende informasjon var asymmetrisk.

Synes du motsier deg selv litt her. Katta ut av sekken, pressemelding og lekke ut informasjon som ikke er kursdrivende?

Ligger mye bitterhet bak slike kommentarer :smiley:

Begynner det å svi med 50% nedgang og utsikter til -50% til? :smiley:

Utrolig hausete sagt… Synes det begynner å bli litt desperat preg over mye av det som er å lese i SB tråden.

Jeg har jo hatt veldig mye å tilføre… Ser du ikke av den ferske analysen over at ymse meglerhus sier seg enig i de samme poeng som jeg har dratt frem her i lengre tid. SB er overpriset og skal ned i verdi. Du kan da ikke seriøst la deg terge over det? SB har vanvittig høy P/E nå. De må selge som ville helvette for å forsvare dagens Market Cap. Her er det helt klart stor nedside.

Hej Gordon, du skriver “ymse” betyder väll mer än ett? Kan du inte ge mig länkarna då det låter intressant att läsa.

Varför bara 50% ner? Bara för några månader sedan sa du att aktien skulle kosta ca 4-5:- i Augusti.

1 Like