Så förstår jag dig rätt så är det negativt när finansdirektören väljer att köpa aktier för 1,8milj?
Det er ikke kjøpt… Det er en del av hans lønn… Det er BONUS som kommer ved regnskapsårets slutt, det tror jeg. Det er derfor dette ikke må børsmeldes eller betyr noe kursdrivende i forhold til det ene eller andre.
Jeg er negativ til at han fikk så høy Bonus når EBIT er så lav. Videre blir det ikke i overkant spennende i ukene fremover å se om hvor mye av hans bonus han selger? Vi får håpe han selger ingenting? Men det melder dere vel neppe fra om hvis han skulle gjøre det?
slettet av admin, upassende
Men kjære vene er det ingen som har hatt eller har bonus i aksjer… Jeg har det… Det er bare det at folk flest får det i Februar/Mars (inkludert meg). StarBreeze som har slutt regnskapsår på midten av sommeren får det vel i August/September. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at dette dere kaller et kjøp skjer nå og ikke meldes…
Jeg er vel heller ikke den som spekulerer her. Det er dere som påstår dette er et kjøp, selv om det er flere forhold som peker mot andre forklaringer. Ballen Delkop. Husk ballen, ikke mannen. Jeg skjønner at det må være iriterende at noen kommer med fornuft, men det gir deg likevel ikke rett til å takle mannen.
Oi… Her trengs det teskje?
Når regnskapsåret slutter i Desember… Da får man Bonusaksjer i Feb/Mars, altså 2 til 3 mnd etter regnskapsårets slutt…
Når regnskapsåret slutter i Juni (som for StarBreeze)… Da får man Bonusaksjer i August/September som er 2 til 3 mnd etter regnskapsårets slutt.
Økt aksjebeholdning som resultat av slike transaksjoner skal ikke meldes… Check
Økt beholdning med en slik transaksjon kan skje tross inside info ikke tillater kjøp… Check
Bruk hodet folkens.
Men ja vi er enige om en ting…Dette var en forbannede høy bonus… Håper det er en god grunn for det. Tross alt deres utvannede aksjekapital som betaler for dette (som så mye annet Bo har hoppet på tidligere)
Det er egne regler på First North der dette bare skal vises på hjemmesiden til selskapet.
Ballen Delkop. Husk ballen, ikke mannen. Jeg skjønner at det må være iruterende at noen kommer med fornuft, men det gir deg likevel ikke rett til å takle mannen.
Igjen med dette ballen pratet. Synes jeg var ganske tydelig på at det er det du skriver/innholdet (= ballen) som er søppel.
Du setter deg ikke inn i det du snakker om, men må likevel mene alt så jævla hardt.
Kom deg ut av offside så blir det lettere å fokusere på hvor ballen er.
Vi kan väl iallafall hålla oss till fakta?
CFO har köpt omkring 157k aktier den 9/4. Punkt slut. Ingen bonus, ingen lön utan ett insiderköp.
http://www.axier.se/insiderlistan
“Insynspersoner på First North rapporterar endast till bolagets egen hemsida.”
Men du… Hvor oppgitt tror du man blir når man går inn i tekinvestors hausetråd nummer en, og leser at fordi at noen (mest sannsynligvis) har same kompensasjons plan som deg selv så skal Market Cap på denne stakkars aksjen visst nok opp X millioner i verdi. Det er jo idioti. Det finnes veldig mange forklaringer på hvorfor beholdningen til vedkommende har økt, og insidekjøp er en av de minst sannsynlige (gitt både at dette ikke meldes og at SB antageligvis er i karantene siden kurssensitiv info med tanke på testing skal være i selskapet).
Jeg skal ikke plage dere mer med rasjonelle poster her skjønner jeg. Cary on, spin en skikkelig solskinnshstorie. Hils tannfeen fra Gordon.
Se på listen… Det sier “Förändring”. Altså uansett hvordan de aksjene kom inn på CFOs VPS så skal han inn på den listen. Det trenger slettes ikke å skyldes KJØP!!! som dere roper.
Nei det er ikke vanlig… Som sagt, jeg håper det finnes en god grunn… Kanskje det var sign on bonus, kanskje det var basert på KPIer han skulle oppnå som han klarte oppnå (får håpe de KPIene blir litt justert da hvertfall neste år)…
MEN, la meg ikke ødelegge festen. Hils Feen fra Gordon, tata…
Jeg tror du må henge på et # Bare Nei etter den der. Direkte innsidekjøp skal meldes over børs.
http://www.nasdaqomx.com/digitalAssets/81/81600_bolagetsinsynsregister.pdf
Det är alltså inte samma regler på FN som gäller på “riktiga börsen”. På first north så behöver inte insideraffärer meddelas annat än till bolaget som då publicerar på hemsidan.
Tror dere har seriøst misforstått dersom dere tror innsidekjøp på informasjonssensitive tidspunkt er tillatt. Jeg synes og dere hopper til voldsomme konklusjoner her selv om tidsrommet for denne aksjeøkningen ligger perfekt i tidsvinduet for bonusutbetalinger etter endt regnskapsår.
Tviler på at det er lov å handle dersom man sitter på kursdrivende informasjon som ikke er kjent i markedet. Men rapporteringen er litt annerledes på First North som ikke er en ekte børs.