Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Har ikke sagt at det ikke er naturlig og heller ikke sagt noe om at HTC vive og Steam vr ikke er relatert. Men du tar opp et viktig poeng

In marketing strategy, first-mover advantage, or FMA, is the advantage gained by the initial (“first-moving”) significant occupant of a market segment. It may be also referred to as Technological Leadership.

2 Likes

litt presse om STARVR

sitat:
But don’t get us wrong, in spite of the small problems, the experience
is gorgeous, and Starbreeze has built a great experience that allows us
to take a small peek into the future and see what virtual reality
experiences may become in a few years. StarBreeze isn’t planning to sell
StarVR any time soon, but the team wanted to build it to show the world
what technology will be capable of after the first commercial HMD
generation enters the market. And that’s a huge achievement.

3 Likes

Nå sammenligner du epler og pærer.

Sa ikke StarBreeze at de har ingen planer om å forsøke gjøre butikk t av sine Briller?

Da er det vel egentlig bekreftet at det er som fryktet. den satsningen var et feilskjær med tanke på fremtidig EBIT.

Disse kan eksistere parallellt, to markeder, og begge er ledende innen sitt markedet inntil noe annet er bevist. Faktisk kan du argumentere for at Google cardboard kan bane vei for at flere kjøper oculus

Det er ikke det jeg diskuterer. Jeg forstår poenget ditt om dorull-vr vs Ferrari starvr, men hvor stor markedsandel får de når de skal konkurrere med verdens mektigste selskaper og hvor mye vil ferrarimodellen koste? Er det en bedre løsning vil de store kjempene komme med egne varianter. Evt kan du håpe på at de kjøper opp starvr.

Jeg har ikke hevdet at starvr er en dårlig løsning, jeg sier at selv om de kanskje har et spennende produkt så er det ikke et lett marked å komme inn på og konkurrentene har et forsprang i tid og muskler.

@onns greia er at du sammenligner morgendagens StarVR mot dagens Occulus Rift. Jeg tror neppe situasjonen kommer til å være slik når StarVR er klar for salg.

2 Likes

Utviklingen av starvr skulle ikke merkes i regnskapene, men det er vel ingen som er så geniale på hw som Star. Umulig for Facebook, Sony, HTC og de andre å utvikle egne widescreen modeller. De trenger ikke kaste bort noe, de kan ha to modeller som iPhone, bygge ut sine egne systemer for å støtte dette.

ok… så de andre konkurentene som har større finansielle muskler til å drive frem en utvikling. Der vil tiden stå stille mens StarBreeze virkelig vil ta pusten fra alle… Please, dere er så blåøyde atså. Vi snakker her om utvikling av hardware/devices og jeg tror StarBreeze har like stor sjans til å lykkes/overleve som en isbit i helvette…

Jeg føler og at retorikken har blitt nedtonet til at SB sitt “eksperiment” ikke nødvendigvis skal på markedet… Kommer det nedskrivninger her. Har de nå inset/lært det same som selgerne av teknologien nå?

http://www.tomshardware.com/news/walking-dead-vr-demo-starvr,30057.html1

@Gordon jeg tror du burde lese innlegget mitt en gang til, jeg tror du har lest det motsatte at det det står der…

Jepp, jeg kan virkelig ikke tro at Occulus Rift eller noen av de andre kommer til å stå på stedet hvil mens StarVR utvikler sitt produkt.

3 Likes

haha… ser det nå ja… Ok, ser faktisk ut som vi er enige :stuck_out_tongue:

SB kan godt lykkes med andre ting… Men her er det jeg er nærmest sikker på at de feiler på.

VR
Geminose
RAID

Tidligere likte jeg ikke TWD. Jeg liker fortsatt ikke TWD. Serien på TV blir bare dårligere og dårligere… Det der er en IP i fritt fall… MEN, det kan fungere på spill likevel, så jeg skal justere meg til nøytral på denne…