Jo, men jeg har aldri sagt at jeg skulle ta gevinst på 9-10 kroner. Det var heller at jeg trodde kursen skulle opp til 9 ved crimewave lansering (dette var lenge siden og da hadde vi mye mindre informasjon). Jeg har oppdatert her mange ganger etter det
Dette var min TA for 8 dager siden
Den listen viser jo spillvanene til folk som bruker spelverktyget Razer Cortex. Ikke nødvendigvis så veldig interessant.
oi en film… noen fine bilder… Ja fan da tror jeg aksjekursen må videre opp?
Er ikke det filosofien som råder i SB leiren…? Snakk om å sitte på et tikkende bombe…
Spar deg Onns
Alt jeg ber om er å se en EBIT i positiv utvikling for å kunne støtte vanvittig prising av SB til 2 milliarder. EBIT bør faderlig fort peike i retning av 50 mill EBIT i kvartalet for å støtte en prising til 2 milliarder. Det er bare slik markedet er… Får vi EBIT utvikling feil vei… Vel… hehehe… Da blir jeg rimelig imponert om fine bilder og en vid kan redde aksjen fra å krakke ned.
Det var ett väldigt tjat om EBIT.
Tror du att 505 games nyligen handlade aktier för över 40 miljoner kronor bara för att vara rädda för ett kursras? Nej, de är att betrakta som insiders och har full koll på försäljningen och inser att det finns en stor uppsida.
Det kjente investeringsfondet 505 games…?
Tror kanskje det er litt lurere å se på det tallet som faktisk priser en aksje? Og slik jeg ser det er dette tallet bare på vei ned. Fine bilder og morsomme ting priser ikke en aksje over tid. Vi gjør opp regnskap på rapportens dag. Det blir morsomt.
Du får lite svar fordi du vet tydeligvis ikke hva omsetningsmidler og riskede utsikter til EBIT i fremtiden er. Sistnevnte har du fått utregnet for SB tidligere og utsiktene er ikke så hot. Du må forutsette betydelig suksess for å kunne støtte kursen som man allerede har i dag.
Funcom derimot med et ræva negativt EBIT som du liker å påpeke, trenger minimal suksess for å doble og triple aksjen. Faktisk forutsetter man suksess som man kanskje kan spore fra andre LEGO spill på nettbrett så er ikke 10 gangen usannsynlig…
Men akk akk… Hva skal man gjøre når individer (kanskje litt som deg selv) ikke evner å absorbere det du blri fortalt. Du ser på aksjekursen av SB og tenker oioioi… Se nå går den videre opp… Og så tar du det som en bekreftelse på at det du sysler med (twitter, bilder, noen vidder og annet fluff…) virkelig styrer MarketCap av SB. Jeg derimot tenker oi fy fan for en fantastisk salgsmulighet… Jeg vet ikke hva som gjør at denne oppgangen skjer for nærmest alle vet at EBIT vil komme ned i dette, neste, neste neste, neste etter der igjen neste kvartal osv osv… (og igjen for å gjenta det… dette er ekvivalent med nedgang i prising av selskapet). Den dagen tallene er skrevet og delt med markedet vil du tids nok lære det.
Vi snakkes ved rapport.
Hoppas fler räknar så som du gör, då kanske det dyker upp lite bra köplägen på rapporten. Perfekt läge att fylla på inför E3.
På tal om sjunkande EBIT, har du missat att Crimewave släpps i Juni och kommer tillfalla Q4-resultatet?
PD2 sålde 1.58M på en månad vid release. Om vi tänker oss att allt går åt helvete, och Crimewave floppar totalt och säljer endast 20% av vad PD2 gjorde så skulle det sälja ca 320k på en månad.
Inget officiellt releasedatum har kommunicerats men det ser ut som att omkring 16/6 har många onlinebutiker lagt upp som datum så vi räknar på det. Då skulle SB hinna få in ungefär två veckors försäljning som hamnar på Q4-rapporten.
Räkna på typ 110 kronor per spel, och sen en försäljning på ungefär 160k de två sista veckorna i Juni, det ger ca 17M.
Tänk dig sedan en hel månads försäljning i Q1 och vidare… nu snackar vi EBIT. (Eller tänk dig istället om man räknar på mer realistiska siffror istället för siffrorna jag har tagit med ovan.)
Egentligen ingen idé att fortsätta. Du har ju redan bestämt dig. Tur att marknaden inte alls verkar hålla med dig
Spillet er til salgs for ca 390SEK. Hvis man regner med at butikkene tar 30% cut, det samme som steam, 25% moms, 50% til 505 games, så ender vi på 109kr.
Hvor har du 185kr fra?
My bad… Räknade på ett högre utgångspris men det är givetvis helt felaktigt. Har redigerat inlägget.
Oavsett, väldigt bra siffror rakt in på banken även vid små volymer. Så därför förstår jag inte oron att vinsterna ska minska i framtiden.